برداشت کلزا از مزارع میاندوآب آغاز شد
۰۶ تیر ۱۴۰۳ - ۰:۰۱
شناسه : 321841
3
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب: مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب از آغاز برداشت کلزا از اراضی تحت پوشش این محصول خبر داد.
پ
پ

رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، اظهار کرد: کار برداشت کلزا از اراضی تحت پوشش این محصول در میاندوآب هم‌زمان با برداشت گندم و جو آغاز شد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به اینکه برداشت کلزا در دهستان مکریان شمالی این شهرستان شروع شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال یک هزار و ۶۰۰ تن کلزا از اراضی زراعی شهرستان میاندوآب برداشت شود.

وی با بیان اینکه چهار مرکز خرید تضمینی غلات شامل گندم، جو و کلزا در میاندوآب فعالیت دارند، افزود: در مرکز خرید سیمینه دهستان گوگ تپه علاوه بر خرید گندم، محصول تولیدی کلزا کاران منطقه خریداری می‌شود.

مقدم تصریح کرد: طبق مصوبه دولت؛ هر کیلوگرم جو با سه درصد اُفت مفید، دو درصد اُفت غیرمفید و ۱۲ درصد رطوبت به قیمت ۱۰۰ هزار ریال، گندم با چهار درصد اُفت مفید، دو درصد اُفت غیرمفید و ۱۲ درصد رطوبت به قیمت ۱۷۵ هزار ریال و کلزا با دو درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت به قیمت ۳۵۰ هزار ریال از کشاورزان خریداری می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با بیان اینکه ۴۱۰ هکتار از اراضی زراعی میاندوآب به کشت محصول کلزا اختصاص‌یافته است، افزود: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه کشت دانه‌های روغنی و نیز صرفه‌جویی در مصرف آب، کشت کلزا در میاندوآب از چند سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه کلزا از جمله گیاهانی است که عملکرد مطلوب آن کاملاً وابسته به تاریخ کشت است، گفت: کشت کلزا در پایداری تولید گندم در سال‌های آینده نیز نقش داشته و مصرف آب کمتر کشاورزی، اصلاح الگوی زراعی، اصلاح خاک‌های زراعی و کاهش وابستگی به واردات روغن از جمله مزایای آن است.

دشت میاندوآب دارای حدود ۴۶ هزار هکتار اراضی قابل‌کشت شامل بیش از ۳۶ هزار هکتار اراضی زراعی و هشت هزار هکتار باغی است.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.