انجام یک هزار و ۵۸۲ بازدید بهداشتی
۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰:۰۱
شناسه : 325672
3
 رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب خبر داد:  رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب گفت: از ابتدای امسال یک هزار و ۵۸۲ مورد عملیات نظارت و کنترل بهداشتی بر مراکز فرآورده‌های خام دامی در این شهرستان انجام‌گرفته است.
پ
پ

مهدی فتاحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، اظهار کرد: نظارت بر بهداشت عمومی و فرآورده‌های خام دامی یکی از حوزه‌های کاری شبکه دامپزشکی بوده و در این راستا نیز واحد نظارت بر بهداشت عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب با اشاره به نظارت و کنترل در واحدهای تولید، حمل‌ونقل نگهداری و عرضه مواد خام دامی، افزود: نظارت‌های اداره دامپزشکی شهرستان شامل بازرسی ارگانولپتیکی، نمونه‌برداری و انجام آزمایش‌های میکروبی، شیمیایی و کیفی از فراورده‌های دامی بوده که توسط بازرسان شبکه انجام می‌گیرد.

وی گفت: در این راستا از ابتدای امسال یک هزار و ۵۸۲ مورد عملیات نظارت و کنترل بهداشتی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح شهرستان میاندوآب انجام‌گرفته است.

فتاحی تصریح کرد: در این زمینه واحدهای متخلف عرضه مواد خام دامی در شهرستان میاندوآب به مراجع قضایی معرفی و واحدهای متخلفی نیز حکم قضائی واحدهای متخلف پلمب شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب با تأکید بر اینکه بازرسی بهداشتی از مراکز تولید، عرضه و توزیع مواد خام دامی نیز انجام و نمونه‌برداری در راستای کنترل کیفیت محصولات خام دامی انجام می‌گیرد، تصریح کرد: در صورت مشاهده تخلف، علاوه بر ضبط و معدوم‌سازی مواد کشف شده؛ پرونده تخلف بهداشتی نیز تشکیل و به مراکز قضایی ارجاع داده شده است.

 رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب هم چنین با بیان اینکه اکیپ‌های نظارتی شبکه دامپزشکی همواره در سطح شهرستان فعال بوده و ضمن افزایش بازدیدها از اماکن غیرمجاز کشتار دام، با متخلفین طبق قانون برخورد می‌شود، گفت: در صورت مشاهده هر گونه گوشت مشکوک در سطح مراکز عرضه و طبخ، بازرسین شبکه دامپزشکی، اقدام لازم را در راستای توقیف، ضبط و نمونه‌برداری به‌منظور تشخیص نوع گوشت انجام می‌دهند.

فتاحی تصریح کرد: از شهروندان عزیز خواهشمندیم در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک، موضوع را به‌صورت حضوری و یا از طریق شماره تماس‌های ۴۵۲۲۸۲۶۰ و ۴۵۲۲۴۵۲۲ با شبکه دامپزشکی در جریان بگذارند.

 شهرستان میاندوآب، شهری با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و کریدور شمال غرب کشور بوده و پل ارتباطی بین استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و زنجان به شمار می‌رود و از جایگاه بسیار مهمی در منطقه برخوردار است.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.