انجام یک هزار و ۳۴۰ مورد بازدید از واحدهای عرضه مواد خام در میاندوآب/ضبط ۱۹۴ هزار کیلوگرم موادخام غیرقابل مصرف
۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۵۹
شناسه : 296774
12
مدیر شبکه دامپزشکی میاندوآب خبر داد: مدیر شبکه دامپزشکی میاندوآب گفت: در شش ماهه نخست امسال بیش از یک هزار و ۳۴۰ مورد بازدید از واحدهای عرضه مواد خام در سطح شهرستان میاندوآب انجام گرفته است.
پ
پ

به گزراش زرین‌خبر، مهدی فتاحی در گفت و گو با خبرنگاران در میاندوآب  اظهار کرد: در شهرستان میاندوآب یک واحد کشتارگاه صنعتی دام، یک واحد کشتارگاه صنعتی طیور، دو واحد کارخانه دام و طیور، دو واحد بسته بندی گوشت قرمز  سفید و ۱۴ مرکز جمع آوری شیرخام فعال هستند.

مدیر شبکه دامپزشکی میاندوآب با اشاره به اینکه بیش از یک هزار مرکز عرضه فرآورده‌های خام  دامی در این شهرستان فعالیت می کنند، افزود: در راستای امنیت غذایی و صیانت از بهداشت عمومی جامعه، واحد نظارت بر بهداشت عمومی به صورت روزانه اقدام به رصد و پایش واحدهای عرضه فرآورده های دامی می نماید.

وی با اشاره به کشتار پنج هزار ‌و ۸۴۸ راس دام سنگین و سه هزار و ۲۷۲ راس دام سبک در کشتارگاه‌های دام در میاندوآب، گفت: در شش ماهه نخست امسال در مجموع ۹هزار و ۱۲۰ راس دام سبک و سنگین کشتار شده است که از مجموع آنها  ۹ هزار و ۴۳۹ کیلوگرم فرآورده خام توسط کارشناسان حاضر در محل غیرقابل مصرف تشخیص داده شده است.

فتاحی تصریح کرد: در شش ماهه نخست امسال تعداد دو میلیون و ۱۷۲ هزار و ۳۶۷ قطعه مرغ زنده به وزن چهار میلیون و ۵۳۳ هزار و ۲۶۸ کیلوگرم در کشتارگاه کشتار شده که در این زمینه نیز ۳۳ هزار قطعه مرغ معادل ۶۲هزار کیلوگرم غیرقابل مصرف تشخیص داده شده و از چرخه حذف شده است.

مدیر دامپزشکی میاندوآب افزود: در شش ماهه نخست امسال  یک هزار و ۳۴۰ مورد بازدید از واحدهای عرضه مواد خام، ۴۸۰ مورد بازدید از میادین دواب، ۳۰۰ مورد بازدید از کشتارگاه‌ها، ۱۴ مورد بازدید از کارخانجات خوراک دام، ۱۴ مورد بازدید مراکز بسته بندی گوشت و ۷۸ مورد بازدید نیز از مراکز جمع آوری شیر انجام گرفته است.

مدیر شبکه دامپزشکی میاندوآب افزود: در جریان این بازدیدها ۱۹۴ هزار کیلوگرم موادخام غیرقابل مصرف ضبط و ۱۸۶ هزار کیلوگرم نیز معدوم شده است.

فتاحی با اشاره به معرفی ۲۰ مورد تخلف به مراجع قضایی، اظهار کرد: در این مدت ۱۳۰ مورد نمونه برداری از فرآورده‌های خام دامی انجام و ۶۰۷ مورد نیز آزمایش انجام گرفته است.

وی به صدور مجوز برای انتقال دام به سایر نقاط کشور اشاره کرد و گفت: در این مدت ۱۸هزار و ۹۱۴ راس گاو و گوساله و ۱۷۶ هزار و ۵۵۵ راس دام سبک با اخذ مجوز و یک هزار و ۱۷۳ کیلوگرم گوشت قرمز استحصال شده به سایر نقاط کشور انتقال داده شده اند.

وی با بیان اینکه در این مدت ۳۰۰ هزار کیلوگرم گوشت مرغ از میاندوآب به سایر شهرهای استان انتقال یافته است، اظهار کرد: یک میلیون و ۵۳۷ هزار قطعه مرغ از مرغداری‌ها میاندوآب به سطح استان توزیع و انتقال یافته است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.