یوسف حضرتی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر» با تأکید بر ثبت نشانی در سامانه ثبت احوال، اظهار کرد: طبق قانون اشخاص ظرف ۲۰ روز پس از جابهجایی باید نشانی خود را به سازمان ثبت احوال اعلام کنند.
رئیس اداره ثبت احوال میاندوآب با بیان اینکه مرجع اصلی اقامتگاه قانونی افراد ثبت احوال خواهد بود، افزود: از ابتدای امسال تمامی دستگاههای اجرایی با ارتباط به پایگاه سازمان ثبت احوال کشور موظف هستند آخرین استعلام نشانی افراد برای ارائه خدمات را از سازمان ثبت احوال دریافت کنند.
وی با تأکید بر اینکه شهروندان باید تغییر نشانی محل سکونت خود به ثبت احوال اعلام کنند، گفت: شهروندان میتوانند در صورت تغییر نشانی محل سکونت خود؛ در مدت ۲۰ روز به سامانه سهیم به نشانی sahim.sabteahval.ir مراجعه و نشانی جدید خود را ثبت کنند تا از هرگونه مشکل احتمالی در ارائه خدمات به آنها جلوگیری شود.
حضرتی تصریح کرد: سامانه سهیم به عنوان یک پلتفرم دیجیتال، امکان دسترسی شهروندان به مجموعهای گسترده از خدمات ثبت احوال را از طریق اینترنت فراهم کرده است.
رئیس اداره ثبت احوال میاندوآب با بیان اینکه سامانه سهیم، پل ارتباطی امن، مطمئن و یکپارچه برای دسترسی اینترنتی شهروندان به ۲۳ خدمت غیرحضوری ثبت احوال است، اظهار کرد: در این سامانه خدماتی نظیر مشاهده اطلاعات خانواده افراد (شجرهنامه) در کنار اطلاعات هویتی، ثبتنام کارت هوشمند ملی، تغییر نشانی، سامانه تعاملی نام، تغییر نام و نام خانوادگی و غیره برای شهروندان فراهم است.
وی گفت: در آیندهای نزدیک با توسعه و فراهم شدن زیرساختهای لازم، تمامی خدمات هویتی از طریق این درگاه به مردم ارائه خواهد شد.
حضرتی تصریح کرد: برای ساماندهی خدمات الکترونیک سازمان سامانه «هدا» (هویت دیجیتال ایرانیان) با هدف تحقق نظام هویت معتبر در فضای مجازی و احراز هویت آسان و سامانه «سهیم» (سامانه هویت یکتای ملی) راهاندازی شد تا خدمات الکترونیک با سرعت و دقت بیشتری به مردم ارائه شود.
انتهای خبر/