اقتصاد اولویت دولت چهاردهم باشد
۲۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
شناسه : 322365
5
امام‌جمعه چهاربرج: امام‌جمعه چهاربرج گفت: یک عرصه بسیار مهم برای بهبود و تقویت امید و اعتماد ملّت تمرکز جدّی مسئولان کشور بر حلّ مسئلهٔ اقتصاد و بهبود وضعیّت معیشت عمومی مردم است و لذا باید اقتصاد اولویّت همه اعضا و بخش‌های دولت باشد.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با اشاره به مأموریت اساسی دولت چهاردهم، اظهار کرد: دولت چهاردهم به‌زودی کار خود را آغاز خواهد کرد و مأموریت‌های اساسی دارد که باید مدنظر قرار گیرد.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه امروز ایران اسلامی با توطئهٔ «جنگ ترکیبی» از سوی دشمنانش روبه‌رو است، افزود: در این جنگ سنگین پیچیده و همه‌جانبه، دشمن «امید» را هدف گرفته است و با تمام توان دو ابزار مهمّ «تحریم» و «تحریف» را علیه ملّت ایران به کار گرفته است.

وی گفت: تحریم هرچند «اقتصاد ملّی» و «معیشت عمومی مردم» را تحت‌فشار قرار داده؛ اما تحریف نیز به‌عنوان لبهٔ دیگر این قیچی «نشاط و تحرّک و امید مردم» را هدف گرفته است.

جلالی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی و معیشتی زمینه و بستری برای پیشبرد جنگ روانی و توطئهٔ تحریف را به دشمنان ایران اسلامی داده تا از این طریق، توطئهٔ یأس‌پراکنی و ازبین‌بردن امید را باقدرت هرچه بیشتر دنبال کنند.

امام‌جمعه چهاربرج با تأکید بر اینکه مسئله اقتصاد و معیشت مردم باید در اولویت دولت چهاردهم باشد، اظهار کرد: یک عرصه بسیار مهم برای بهبود و تقویت امید و اعتماد ملّت تمرکز جدّی مسئولان کشور و در رأس آنان، رئیس‌جمهور بر حلّ مسئلهٔ اقتصاد و بهبود وضعیّت معیشت عمومی مردم است و بنابراین باید اقتصاد اولویّت همه اعضا و بخش‌های دولت باشد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در عرصهٔ حلّ مشکلات اقتصادی با بن‌بستی روبه‌رو نیست، گفت: راه‌حلّ اساسی غلبه بر این عقب‌ماندگی اقتصادی، دستیابی کشور به رشد اقتصادی مناسب است و چنانچه توان داخلی کشور و مردم در جهت تقویت تولید ملّی فعّال شود، می‌توان به رشد اقتصادی مناسب دست یافت و بر مشکلات اقتصادی همچون توّرم غلبه کرد.

جلالی با بیان اینکه مردم آگاه ایران اسلامی با حضور حماسی و پرشور خود در پای صندوق‌های رأی نشان دادند ترفند معاندان و رسانه‌های ضدانقلاب شکست‌خورده است، افزود: این حضور دشمنان را مأیوس کرد و البته نقطه اوج این حماسه را ایرانیان خارج از کشور خلق کردند که به طور مستقیم در آماج حملات و توهین‌های بی‌شرمانه عناصر خودفروخته ضدانقلاب قرار داشتند.

وی گفت: دشمنان هرچند سعی کردند با تهدید، تحریم، فشار اقتصادی و سیاسی، ایجاد یأس و ناامیدی مردم را نسبت به آینده کشور بی‌تفاوت کنند اما مردم انقلابی و بصیر ایران اسلامی با دشمن‌شناسی خود نشان دادند گوش‌به‌فرمان رهبر انقلاب اسلامی هستند.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه رئیس‌جمهور منتخب رئیس‌جمهور تمامی مردم کشور بوده و باید مورداحترام تمام گروه‌های اجتماعی و سیاسی باشد، اظهار کرد: از رئیس‌جمهور منتخب انتظار می‌رود در جهت تقویت همدلی میان تمامی جریان‌های سیاسی و بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های آنان بکوشد و باتدبیر خود رقابت‌های انتخاباتی به همکاری‌های اجرایی تبدیل کند.

جلالی با اشاره به اینکه رقابت تمام شده و رفاقت‌ها آغاز شده است، تصریح کرد: انتظار داریم هواداران به شکرانه این حماسه رعایت ادب کرده و با هواداران رقیب که الان رفیق هست از باب دوستی رفاقت بیایند.

وی با بیان اینکه متأسفانه بعضی از افراد در برخی از شهرستان‌ها پا را از گلیم خود فراتر گذاشته و جری شده و به ساحت مقدس انبیا جسارت کردند، اظهار کرد: از قوه قضائیه انتظار می‌رود به این موضوع ورود کرده و به این هتاکی و به این هتاک جواب قاطع دهند.

امام‌جمعه چهاربرج با اشاره به اینکه شهید رئیسی بی‌قرار مردم بود و در منش شخصی و روش مدیریتی و تعامل با قوا الگویی تراز از دولتمرد انقلابی را به یادگار گذاشت و بارها مورد تحسین رهبر عزیزمان قرار گرفت، افزود: شهید رئیسی لحظه‌ای به کرسی ریاست‌جمهوری دل نبست و بر آن قرار نگرفت و امید آنکه این الگو موردتوجه و اقتدای رئیس‌جمهور منتخب قرار گیرد.

جلالی در ادامه به قدرت دریایی انصارالله یمن اشاره کرد و گفت: یمنی‌ها در هفته‌های اخیر از برخی دستاوردهای نظامی جدید خود رونمایی کرده‌اند تا تأییدی بر سرعت بالای رشد قدرت نظامی دریایی این کشور باشد.

وی با بیان اینکه شگفتانه‌های انصارالله یمن نگرانی صهیونیست‌ها و آمریکا را در پی داشته است، تصریح کرد: شگفتانه مهم انصارالله رونمایی از موشک مافوق‌صوت بود که چند ماه پیش آزمایش شد و رهبران صنعا هشدار دادند که بعدازاین، کشتی‌های صهیونیستی را علاوه بر دریای سرخ، در اقیانوس هند و جنوب آفریقا هم هدف قرار خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه رهبران صنعا بارها هشدار داده‌اند تا زمانی که جنگ در غزه ادامه دارد، آن‌ها نیز عملیات خود در دریای سرخ را متوقف نخواهند کرد، گفت: رونمایی از تسلیحات جدید یمن، هشداری به مقامات آمریکایی و صهیونیستی است که در صورت ادامه بحران غزه و همچنین توسعه جنگ به سمت لبنان، انصارالله در حمایت متحدان خود در محور مقاومت آماده دادن پاسخ‌های سخت‌تر و کوبنده‌تر به دشمنان است.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.