افزایش ۲۰ درصدی جرایم سایبری در میاندوآب
۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰:۰۱
شناسه : 325548
1
 فرمانده انتظامی میاندوآب خبر داد:  فرمانده انتظامی میاندوآب گفت: بررسی آماری میزان وقوع جرایم سایبری در شش‌ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته افزایش ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.
پ
پ

سرهنگ فخرالدین رستم پور در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر» با اشاره به عملکرد پلیس فتای شهرستان و با بیان اینکه افزایش وقوع جرائم سایبری در شش ماه نخست امسال را شاهد هستیم، اظهار کرد: بررسی آماری میزان وقوع جرایم سایبری در شش‌ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته افزایش ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی میاندوآب افزود: میزان کشفیات پرونده‌های ورودی حوزه جرایم سایبری نیز در مدت شش‌ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

 فرمانده انتظامی میاندوآب افزود: در شش ماه نخست امسال تعداد ۱۱ نفر از هنجارشکنان و ۱۳ نفر متهم که اقدام به تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی می‌کردند نیز شناسایی و ضمن اخذ تعهد به مراجع قضایی معرفی شدند.

 وی گفت: در شش‌ماهه نخست امسال به تعداد ۲۲۰ فقره پرونده واصله از دادسرا در حوزه جرائم اقتصادی رسیدگی شده که در این زمینه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان وجه شکات در حساب‌های متهمین توقیف و قبل از ارسال به دادسرا عودت شده است.

 رستم پور تصریح کرد: رصد روزانه شبکه‌های اجتماعی با هدف مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی در فضای مجازی نیز منجر به شناسایی و اخذ تعهد از متخلفان و معرفی به مراجع قضایی شده است.

فرمانده انتظامی میاندوآب با تأکید بر اینکه خانواده تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی را برای فرزندان خود جدی بگیرند، اظهار کرد: به خانواده‌ها توصیه داریم تا مراقب فعالیت کودکان خود در فضای مجازی و به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی باشند.

 فضای مجازی این روزها به یک بخش مهم از زندگی انسان‌ها تبدیل شده است به‌گونه‌ای که به جرات می‌توان گفت که فضای مجازی بر تمام شئون زندگی اجتماعی ما تأثیر گذاشته است.

 فضای مجازی و توسعه ابزارهایی مانند رایانه، اینترنت و تمامی ابزار مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات ضمن تأثیرگذاری بر تمامی شئون زندگی اجتماعی بشر بر جرایم، آسیب‌ها و تهدیدها نیز تأثیر گذاشته است و این دنیای مجازی به محلی برای فعالیت مجرمان نیز تبدیل شده تا در کنار جرایمی که در حالت فیزیکی رخ می‌دهند، شاهد جرایم اینترنتی و یا بهتر بگوییم جرایم مجازی نیز باشیم.

 در همین زمینه نیروی انتظامی برای اینکه مجرمان در فضای مجازی نیز در امان نبوده و زمینه را برای تاخت‌وتاز خود فراهم نبینند، پلیسی به نام پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات یا همان پلیس فتا تشکیل داد.

 انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.