سرانه تخت بیمارستانی در میاندوآب از میانگین کشوری بیشتر می‌شود/ میاندوآب جزو شهرهای برتر استان از نظر برخورداری از امکانات آموزشی و بهداشتی است
۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
شناسه : 304108
6
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: با بهره‌برداری از بیمارستان جایگزین عباسی در میاندوآب سرانه تخت بیمارستان در این شهر به ۲.۱ تخت برای هر یک هزار نفر افزایش می‌یابد که از میانگن کشوری بیشتری است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، محمدامین ولی‌زاد در آیین ارتقای دانشکده پرستاری میاندوآب به دانشکده علوم پزشکی،  اظهار کرد: با تلاش های انجام گرفته شاهد احیای دانشکده پرستاری میاندوآب و در ادامه ارتقا به دانشکده علوم پزشکی شدیم که قدم مثبت و بزرگی در منطقه به شمار می رود و اکنون باید توسعه آن نیاز به همت دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی افزود: میاندوآب جزو شهرهای برتر استان از نظر برخورداری از امکانات آموزشی و بهداشتی به شمار می رود.

وی گفت: هم اکنون در میاندواب ۲ بیمارستان به شهروندان خدمات پزشکی ارایه می‌دهند که با بهره برداری از بیمارستان سوم و جدید تعداد تخت‌های فعال به ۵۶۰ تخت افزایش خواهد یافت.

ولی زاد با اشاره به اینکه هم اکنون میانگین سرانه تخت بیمارستان در کشوری ۱.۷ تخت به ازای هر یک هزار بیمار است، تصریح کرد: با بهره‌برداری از بیمارستان جایگزین عباسی در میاندوآب سرانه تخت بیمارستان در این شهر به ۲.۱ تخت برای هر یک هزار نفر افزایش می‌یابد که از میانگن کشوری بیشتری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با بیان اینکه این طرح برای افتتاح به ۴۰۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: برای افق سال ۱۴۰۴ در این شهرستان ۴۰۰ تخت مورد نیاز است که با بهره برداری از بیمارستان جدید، سرانه تخت بیمارستان در میاندوآب از میانگین کشور بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به صدور مجوز ارتقای دانشکده پرستاری میاندوآب به دانشکده علوم پزشکی، افزود: با این ارتقا سه رشته جدید بهداشت، صنایع غذایی و فوریت‌های پزشکی به رشته‌های موجود این دانشکده اضافه شد.

ولی‌زاد هم چنین با انتقاد از برخی بی مهری‌ها با علوم پزشکی یادآور شد: این مجموعه با شیوع کرونا با مشکلات اعتباری روبرو بود و منتقدان باید این شرایط را درک کنند.

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.