پیش‌بینی تولید ۱۴۱ هزار تن صیفی‌جات
۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰:۰۱
شناسه : 321991
1
 مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد: مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: امسال ۲ هزار و ۳۱۲ هکتار از اراضی زراعی شهرستان میاندوآب به کشت سبزی و صیفی اختصاص‌یافته است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۴۱ هزار تن محصول از این اراضی تولید شود.
پ
پ

رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر» با اشاره به اینکه میاندوآب قطب کشاورزی در منطقه و استان است، اظهار کرد: دشت میاندوآب قطب مهم کشاورزی در منطقه و استان به شمار می‌رود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب با بیان اینکه این شهرستان دارای حدود ۴۶ هزار هکتار اراضی قابل‌کشت شامل بیش از ۳۶ هزار هکتار اراضی زراعی و هشت هزار هکتار باغی است، افزود: بیش ۲۶ هزار نفر بهره‌بردار در بخش کشاورزی شهرستان فعالیت می‌کنند و بالغ بر ۵۰ نوع محصول متنوع کشاورزی تولید می‌شود.

وی گفت: در شهرستان میاندوآب به دلیل وجود منابع خاک حاصلخیز، اقلیم مناسب و سازگار؛ سالانه بیش از ۸۷۴ هزار تین انواع محصولات کشاورزی معادل یک‌ششم تولیدات کشاورزی استان تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب به سطح زیر کشت سبزی و صیفی‌جات در میاندوآب اشاره و اظهار کرد: امسال ۲ هزار و ۳۱۲ هکتار از اراضی زراعی شهرستان میاندوآب به کشت سبزی و صیفی اختصاص‌یافته است و پیش‌بینی می‌شود ۱۴۱ هزار تن محصول از این اراضی تولید و روانه بازار مصرف شود.

مقدم افزود: در راستای سیاست‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه و مدیریت مصرف آب در تولید محصولات کشاورزی ۹۰ درصد مزارع سبزی و صیفی‌جات در میاندوآب به نوار آبیاری تیپ مجهز شده است.

مقدم یادآور شد: میاندوآب در تولید نهال، یونجه، شیر و زراعت چوب دارای برند و رتبه نخست استانی بوده و در تولید محصولات زراعی و دامی رتبه دوم استانی و رتبه سوم استانی در تولید محصولات باغی را دارد.

شهرستان میاندوآب، شهری با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و کریدور شمال غرب کشور بوده و پل ارتباطی بین استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و زنجان به شمار می‌رود و از جایگاه بسیار مهمی در منطقه برخوردار است.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.