اجرای عملیات خاکورزی حفاظتی در 4هزار هکتار از اراضی میاندوآب
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۹:۵۲
شناسه : 269250
4

معاون سازمان و مدیرجهادکشاورزی میاندوآب گفت: امسال عملیات خاک ورزی حفاظتی در چهار هزار هکتار از اراضی شهرستان میاندوآب اجرا شده است.

پ
پ

علی دیانتی در گفت وگو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به تغییر شرایط اقلیمی، اظهار کرد: تغییر شرایط اقلیمی، کاهش نزولات جوی، وجود محدودیت در منابع آب و مشکلات زیست محیطی، حفاظت از منابع تولید بویژه «آب و خاک» و بهره گیری از هنر مدیریت مصرف بهینه و اصولی این منابع برای پایداری تولید امری ضروری و مهم است.

معاون سازمان و مدیرجهادکشاورزی میاندوآب با بیان اینکه مبنا و اساس کشاورزی، حفاظت از آب و خاک است، افزود: در این راستا امسال عملیات خاک ورزی حفاظتی در چهار هزار هکتار از اراضی شهرستان میاندوآب اجرا شده است.

وی با اشاره به مزایای استفاده از ادوات خاکورز مرکب در مزارع، گفت: کاهش تردد ماشین آلات کشاورزی در مزرعه، جلوگیری از فرسایش خاک، حفظ رطوبت خاک، کاهش مدت زمان انجام عملیات کشاورزی و کاهش هزینه کارگری از جمله مزایای استفاده از ادوات خاکورز مرکب در مزارع است.

دیانتی تصریح کرد: در کشت غلات با دستگاه کشت مستقیم بقایای گیاهی به خاک باز گردانده می شود که این روش سبب جبران بخشی از کمبود عناصر غذایی خاک، افزایش عملکرد محصول کشت شده، کاهش مصرف کودهای شیمیایی، جلوگیری از فرسایش خاک و  کاهش اثرات مخرب سیلاب در مزرعه می شود.

دیانتی اظهار کرد: فرهنگ سازی در این زمینه با ورود به جوامع محلی و جلب مشارکت بهره برداران بخش کشاورزی از ارکان اصلی حفظ و صیانت از منابع تولید است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.