ساز ناکوک شورای شهر و دودی که به چشم مردم می‌رود
۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۱۰
شناسه : 307613
3
بررسی ها نشان می دهد که مردم از عملکرد شورای شهر رضایت نداشته و دود اختلافات و حواشی شورای شهر به چشم مردم رفته است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، امروز نهم اردیبهشت ماه است، روزی که در تقویم رسمی کشور به نام روز شورا نامگذاری شده است.

شوراهای اسلامی شهر و روستا، یکی از مهمترین نهادهای تاثیرگذار در مدیریت شهری و روستاها هستند که شوراهای اسلامی شهر وظیفه تصمیم سازی حداقل برای نهاد شهرداری را بر عهده داشته و در کنار آن درصورت تحقق شرح وظایف می تواند زمینه یکپارچه شدن شبکه مدیریت خدمات شهری را فراهم کنند.

شورا در واقع یک پارلمان محلی است که اعضای آن توسط مردم انتخاب می شوند و شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان بازوی حاکمیت می‌توانند خدمات عمرانی ارائه دهند.

در شهرستان میاندوآب نیز شوراها از جایگاه تاثیرگذاری برخوردار بوده و با توجه نقش تاثیرگذار در تصمیم گیری های شهری مانند انتخاب شهردار که در واقع مهم ترین وظیفه شورای شهر نیز هست، در معرض قضاوت و پرسش و پاسخ مردم قرار داشته اند.

اما بررسی ها نشان می دهد که مردم از عملکرد شورای شهر رضایت نداشته و دود اختلافات و حواشی شورای شهر به چشم مردم رفته است به گونه ای که سبب شده تا قطار توسعه میاندوآب از بعد مدیریت شهری پیشرفت چندانی نداشته باشد.

این نوع عملکرد شورای شهر بارها مورد انتقاد مسئولان از جمله امام جمعه، نماینده مجلس و فرماندار و اقشار مختلف مردم قرار گرفته است.

وضعیت میاندوآب در شان مردم این شهر نیست

در این زمینه نیز امام جمعه میاندوآب در خطبه های نماز جمعه بارها در مورد شوراها و شهرداری مطالبی را بیان کرده که در آخرین مورد نیز به انتخاب شهردار جدید اشاره و اظهار کرد: خوشحالیم که بعد از مدت ها و بعد از کش و قوس های فراوان، میاندوآب دارای شهردار می شود، البته این به منزله تایید یا رد نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده با بیان اینکه متاسفانه وضعیت معابر میاندوآب قابل قبول و خوب نیست، تصریح کرد: در شبکه های تلویزیونی از همه شهرها اخبار خوب می شنویم ولی از میاندوآب از مشکلات اعم از راهها و تصادفات.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی معابر میاندوآب در شان مردم این شهر نیست، افزود: این مردم شایسته بهترین خدمت هستند، اگر به آن اندازه که با هم کشمکش و کش و قوس دارند برای شهر وقت می گذاشتند، شهر آباد می شد.

اما اختلافات موجود در شوراهای شهر و حواشی آن، معمولا تمرکز را از شورای شهر گرفته و سبب عقب ماندگی ها می شود که در این زمینه نیز امام جمعه چهاربرج بر لزوم اتحاد تاکید دارد.

لزوم اتحاد و پرهیز از حاشیه

امام جمعه چهاربرج هم در این زمینه بر لزوم اتحاد و پرهیز از حاشیه تاکید کرده و گفت: رهبر معظم انقلاب به مسئولان بر لزوم تمرکز بر حل مسائل و پرهیز از مشغولی به حاشیه تاکید کردند و لازم است مسئولان از توجه به حاشیه که گاهی از روی غفلت ایجاد و یا انگیزه های مختلف ایجاد می شود، پرهیز نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی اظهار کرد: این دوره شورا هم تمام خواهد شد و لذا به تبعیت از بیانات مقام معظم رهبری از شوراها می خواهیم تا اختلاف ها و حاشیه ها را به نفع مردم کنارگذاشته و در این مدت باقی مانده با همدلی و هم افزایی به حل مسائل شهر متمرکز شده و خود را به حواشی مشغول نکنند.

وی گفت: مسئولان باید  به مسائل اساسی شهر متمرکز شده و از مطالب و حرکاتی که دامنه اختلافات را زیاد می کند، پرهیز کنید.

نارضایتی مردم از شورای شهر و فرصت دو ساله برای جبران

از سوی دیگر نظرسنجی ها حاکی از نارضایتی بسیار زیاد مردم از عملکرد شوراهای شهر در میاندوآب دارد موضوعی که خود اعضای شورای شهر هم به آن اذعان می کنند و لذا لازم است افراد بدور از هرگونه منفعت خواهی شخصی، خادم بودن خود را ثابت کرده و منافع مردم شریف میاندوآب را ملاک تصمیمات، جهت گیری ها و ارزیابی های خود قرار دهند تا به کوچه پس کوچه های این شهر رنگ آبادانی کشیده شده و مشکلات این شهر حل شود.

و در پایان تنهابه یک جمله بسنده می کنیم و آن اینکه آقایان شورای شهر در این فرصت دو سال باقیمانده تا پایان دور ششم شورای شهر خواهشا”آن مواعید که در دوران تبلیغات کردی نرود از یادت”! و در این دو سال و چند ماه باقی مانده می توان کارهای بسیاری انجام داد و رضایت مردم را در پی داشت.

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.