اجرای حکم قلع‌وقمع ۵۷ مورد بنای غیرمجاز در میاندوآب
۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰:۰۱
شناسه : 315602
3
معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد: معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: از ابتدای امسال ۵۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان شناسایی و اقدامات لازم در این راستا انجام‌گرفته است.
پ
پ

رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، اظهار کرد: در راستای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در شهرستان میاندوآب و با حکم مقام قضایی، از ابتدای امسال ۵۷ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان تخریب شده است.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغات و طبق دستور قضایی دادستانی مبنی بر قلع‌وقمع بناهای غیرمجاز جهت آزادسازی و بازگشت اراضی کشاورزی به چرخه تولید، حکم قلع‌وقمع این واحدها اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه اخیراً نیز دو مورد حکم قلع‌وقمع در اراضی کشاورزی میاندوآب اجرا شده است، گفت: این واحدهای بنایی غیرمجاز در اراضی کوی رابری و وکیل کندی این شهرستان واقع بودند که با حضور نمایندگان دادستانی، نیروی انتظامی، مدیریت جهاد کشاورزی و اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان میاندوآب تخریب شد.

مقدم تصریح کرد: هرگونه تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغات از جمله احداث بنا، پی‌کنی، دیوارکشی، فنس‌کشی، خاک‌برداری، برداشت شن و ماسه، محوطه‌سازی، تفکیک و قطعه‌بندی اراضی، بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی جرم محسوب شده و علاوه بر قلع‌وقمع بنا، متخلف به جزای نقدی یک تا سه برابر قیمت روز زمین، محکوم می‌شود و در صورت تکرار به حبس نیز محکوم خواهد شد.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به اینکه حفاظت از اراضی کشاورزی، حفاظت از زندگی است، اظهار کرد: صیانت از اراضی کشاورزی به‌عنوان مهم‌ترین بستر تولید محصولات کشاورزی، ضرورتی انکارناپذیر است.

وی گفت: تأمین امنیت غذایی رسالت اصلی جهاد کشاورزی بوده و در این راستا نیز صیانت از کاربری اراضی کشاورزی ضروری است.

وفق ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مصوب ۱۳۸۵ هر گونه تغییر کاربری در قالب ایجاد بنا، برداشتن یا افزایش شن و ماسه و سایر اقداماتی که بنا به تشخیص وزارت جهاد کشاورزی تغییر کاربری محسوب شود چنانچه غیرمجاز و بدون اخذ مجوز از کمیسیون موضوع تبصره یک ماده یک این قانون انجام شود جرم بوده و مأموران جهاد کشاورزی مکلف هستند نسبت به توقف عملیات اقدام لازم را معمول و نتیجه را به اداره متبوع خود منعکس کنند.

انتهای خبر/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.