پویش “آقا حساب کردند”؛ خانه یک خانواده نیازمند را به آنها بازگرداند
۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۸:۰۹
شناسه : 297550
12
مدیر دفتر کانون خادمیاری آستان قدس رضوی در میاندوآب: اجرای طرح «آقا حساب کردند» غنیمتی برای مهرورزی به هم‌نوعان شد تا با مشارکت مردم و به دست خادمان حضرت رضا (ع)  یک بدهکار بانکی از بی خانمان شدن رهایی یابد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، تعدادی از شهروندان هستند که وضعیت اقتصادی از یک طرف و شیوع کرونا از طرف دیگر سبب شده تا با مشکلاتی در زندگی خود مواجه شده و دکان کسب و کارها با رکود مواجه شود و برخی که مستاجر بودند در زمینه مشکلات مالی از قبیل پرداخت اجاره منازلشان با مشکل مواجه شوند.

در این راستا بود که کمپینی ساده اما پر خیر و برکت توسط خدام آستان قدس رضوی راه اندازی شد و در بسیاری از شهرها خیرین و نیکوکاران به تبعیت از خدام شمس‌الشموس و به نیت امام رضا(ع) دست به اقدام خیرخواهانه زدند.

این طرح “آقا حساب کردند” نام گرفت و از آن دست طرح‌هایی بود و است که هم شور داشته و دارد و هم شوق؛ هم مهر داشته و دارد و  هم عطوفت؛ هم اشک شوق دارد هم لبخند.

حال در تازه‌ترین اقدام در راستای این طرح در شهرستان میاندوآب، حمایت از خانواده‌ ای در دستور کار قرار گرفت که منزل مسکونی اش که در رهن بانک بود و در آستانه مزایده قرار داشت و وی توان پرداخت مبلغ اعلامی توسط بانک را نداشت.

محمد محمودی مدیر دفتر کانون خادمیاری آستان قدس رضوی در میاندوآب در این زمینه به خبرنگار ما گفت: به دنبال کسب اطلاع از وضعیت یک بدهکار بانکی که منزل مسکونی اش در رهن بانک بود و در آستانه مزایده قرار داشت و وی توان پرداخت مبلغ اعلامی توسط بانک را نداشت،موضوع به خادمیاران اطلاع رسانی شد.

وی افزود: با رصد میدانی که توسط نمایندگان کانون دفتر خادمیاری آستان قدس رضوی در میاندوآب و ارتباط با مسئولان بانک و این خانواده گرفتار و تنگدست انجام گرفت، در نخستین گام، میزان بدهی بانکی احصا و در جلسه کانون های تخصصی دفتر خادمیاری آستان قدس رضوی به اطلاع خادمین رسید که مبلغ مورد نظر در همان جلسه به کمک خادمیاران و خیرین جمع آوری شد.

محمودی تصریح کرد: پس از جمع آوری مبلغ مورد نظر و در حالی که امروز قرار بر مزایده این منزل مسکونی بود، مسئول دفتر کانون خادمیاری آستان قدس رضوی و جمعی از خادمیاران به صورت حضوری در بانک حضور یافته و قبل از برگزاری مزایده، مبلغ بدهی این خانواده گرفتار را تسویه کردند.

مدیر دفتر کانون خادمیاری آستان قدس رضوی در میاندوآب اظهار کرد: در این زمینه ۱۰۰ میلیون ریال توسط خیرین و خادمیاران و مبلغی نیز توسط بانک طبق قانون تخفیف داده شد تا با تسویه بدهی این فرد، مزایده منزل مسکونی وی که سرپناه خود و خانواده اش بود انجام نگیرد و دل خانواده ای از این اقدام شاد و لوح سپاسی نیز به پاس این عمل خیر از طرف رئیس بانک به نمایندگی به کانون خادمیاری آستان قدس رضوی میاندوآب اهدا شود.

آری؛ وقتی جوشش از سمت شمس‌الشموس باشد، خیران و نیکوکاران نیز پای کار می‌آیند؛ کدام حرکت بوده که از سوی خدام بارگاه حضرت کلید خورده باشد و مردم پای کارش نیامده باشند؟ و اجرای طرح «آقا حساب کردند» نیز فرصت غنیمتی برای مهرورزی به هم‌نوعان است که با مشارکت مردم و به دست خادمان حضرت رضا (ع) محقق شده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.