آغاز دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در میاندوآب
۱۵ تیر ۱۴۰۳ - ۸:۰۵
شناسه : 322097
3
 هم‌زمان با سراسر کشور انجام شد؛  مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در شهرستان میاندوآب نیز هم‌زمان با سراسر کشور شروع شد.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، دوباره روز تعیین سرنوشت فرا رسید و مردم ایران اسلامی از ساعت ۸ صبح امروز در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در پای صندوق‌های رأی حاضر شدند.

 پس از برگزاری مرحله اول انتخابات در جمعه ۸ تیرماه و به دلیل اینکه هیچ یک از کاندیداها نتوانستند حائز اکثریت آرا شوند، انتخابات به مرحله دوم رفت.

 در این مرحله نیز مانند مرحله اول و بر اساس اعلام مسئولان اجرایی انتخابات در شهرستان میاندوآب، تمهیدات لازم برای رأی‌گیری در تمام نقاط روستایی و شهری اندیشیده شده و شعب اخذ رأی ثابت و سیار، آرای مردم را در نقاط مختلف این شهرستان جمع‌آوری می‌کنند.

 در این زمینه فرماندار ویژه و رئیس حوزه انتخابیه میاندوآب در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، با اشاره به آغاز رأی‌گیری در شعب اخذ رأی در حوزه انتخابیه میاندوآب هم‌زمان با سراسر کشور، اظهار کرد: در حوزه انتخابیه شهرستان میاندوآب ۱۳۱ شعبه اخذ رأی شامل ۶۵ شعبه شهری و ۶۶ شعبه روستایی برای جمع‌آوری آرای مردم پیش‌بینی شده است.

 محمدرضا رضایی افزود: تمام عوامل انتخابات، در راستای چهاراصل مورد تأکید مقام معظم رهبری شامل سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت، آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات را دارند.

 گزارش‌های دریافتی از شهروندان و از نقاط مختلف شهری و روستایی نیز حاکی از آن است که از ساعات اولیه صبح امروز؛ مردم میاندوآب جلوی شعب اخذ رأی حاضر شده و برای شروع فرایند رأی‌گیری لحظه‌شماری می‌کردند تا بار دیگر پایبندی خود را در دفاع از انقلاب، نظام و آرمان‌های امام و شهدا و رهبری نشان داده و حماسه‌ای ماندگار خلق کنند.

 بر اساس قانون، رأی‌گیری در تمام شعبات اخذ رأی از ساعت ۸ صبح آغاز و تا ساعت ۱۸ ادامه دارد و در صورت تمدید رأی‌گیری توسط ستاد انتخابات وزارت کشور اعلام می‌شود.

 بر اساس اطلاعیه وزارت کشور و به استناد ماده ۳۶ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری کلیه افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آنها «۱۸» سال تمام باشد یعنی «متولدین روز ۱۵ تیرماه سال ۱۳۸۵ و قبل از آن» می‌توانند در داخل کشور با ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند خود در انتخابات مذکور شرکت نمایند.

 همچنین به استناد اصل «۱۱۷» قانون اساسی و تفسیر شماره ۲۷۶۴ مورخ ۱۳۶۴/۴/۵ شورای محترم نگهبان، در مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ملاک انتخاب، کسب اکثریت نسبی آرا است.

 دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری اسلامی ایران؛ امروز جمعه ۱۵ تیرماه بین «مسعود پزشکیان» و «سعید جلیلی» دو کاندیدای حائز اکثریت آرا در مرحله اول انتخابات که روز جمعه هشتم تیرماه برگزار شد؛ در سرتاسر کشور برگزار می‌شود.

 انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.