آزادگان اسوه‌های ایثار، صبر و پایداری هستند
۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰:۰۱
شناسه : 323763
3
 رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران میاندوآب:  رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران میاندوآب گفت: آزادگان اسوه‌های ایثار، صبر و پایداری بوده و باید مقام و منزلت آنها به جامعه شناسانده شود.
پ
پ

اسماعیل افراسیاب در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر» با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تجلیل از رشادت‌های ایثارگران، جانبازان و آزادگان، اظهار کرد: آزادگان الگوی سرافراز برای جوانان هستند.

 رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران میاندوآب گفت: آزادگان با صبر و بردباری و برای آرامش و آزادی ما در بند اسارت دشمن گرفتار شدند و ما وظیفه داریم تا قدردان این عزیزان بوده و در خدمت آنها باشیم.

 وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره آزادگان، افزود: به بیان رهبر معظم انقلاب؛ اسارت انسان های با استعداد را تبدیل به الماس های درخشان کرد و در این راستا نیز همایشی تحت عنوان «الماس های درخشان» همزمان با سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در شهرستان میاندوآب برنامه ریزی و برگزار می شود.

 افراسیاب تصریح کرد: این همایش با هدف تجدید دیدار با آزادگان سرافراز و همایش میثاق با آرمان های ولایت و انقلاب برگزار می شود.

 رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران میاندوآب هم چنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسارت و با تاکید بر اینکه در این ایام باید یاد شهدای اسارت که «شهدای غریب» نامیده شده اند؛ گرامی داشته شود، تصریح کرد: شهرستان میاندوآب دارای چهار شهید غریب به نام های شهیدان «سلیم خداپرست»،«بهروز ترابی»،«اسماعیل نظیفی» و «ناصر اسکندری» است که در غربت و اسارت و بر اثر ضرب و شتم دشمن به شهادت رسیده اند.

 وی با بیان اینکه آزادگان اسوه های ایثار، صبر و پایداری هستند، افزود: باید مقام و منزلت آزادگان به جامعه شناسانده شود و یکی از اهداف همایش«الماس های درخشان» نیز این موضوع است.

 افراسیاب بر لزوم ترویج فرهنگ مقاومت نیز تاکید کرد و گفت:نهادینه کردن فرهنگ مقاومت، پایداری و آزادگی یکی از موضوعات ضروری بوده و در همایش«الماس های درخشان» نیز دنبال می شود.

 میاندوآب در هشت سال دفاع مقدس ۸۵۰ شهید، ۱۸۲ آزاده و یک هزار و ۵۳۳ جانباز و در راس همه آنها شهید مهدی باکری، فرمانده دلاور و رشید لشکر عاشورا را تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.

 انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.