نگاهی کوتاه بر زندگینامه «شهید رحمت‌الله ناظری»
۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰:۰۵
شناسه : 315461
6
«شهید رحمت‌الله ناظری» هشتم فروردین ۱۳۲۳، در روستای چالخاماز از توابع شهرستان میاندوآب و در یک خانواده مذهبی دیده به جهان گشود.
پ
پ

به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، «شهید رحمت‌الله ناظری» هشتم فروردین ۱۳۲۳، در روستای چالخاماز از توابع شهرستان میاندوآب و در یک خانواده مذهبی دیده به جهان گشود. پدرش کشاورز بود و او نیز کمک‌حال پدرش بود. به علت نبود امکانات در روستا در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. سال ۱۳۵۰ ازدواج کرد و صاحب سه پسر و سه دختر شد و از خصوصیات مهمش این بود که همیشه اطرافیانش را به ادب و معرفت دعوت می‎کرد و در توصیه‌هایش به فرزندان خود این جمله را همیشه تکرار می‎کرد (باادب باش تا بزرگ شوی).

وی علاقه به کمک مستندان و اماکن مقدس داشت و این عمل را وسیله‎ای جهت تقرب به درگاه خداوند می‎پنداشت. ضمن معاشرت با گروه‌هایی در مساجد و شرکت در نمازجمعه با ستم‌های رژیم منفور پهلوی آشنا شد و این عاملی شد برای عضویت در کمیته انقلاب اسلامی در آن زمان که با چندین نفر کمیته را تشکیل دادند و چندین بار با ضد انقلابیون منطقه کردستان به نبرد پرداختند .

با شروع جنگ برای دفاع از میهن اسلامی حضور خود را در مناطق جنگی واجب دید و به‌عنوان بسیجی جان‌برکف به جبهه اعزام شد و ضمن شرکت در دو عملیات موفقیت‌آمیز علیه بعثی‌ها و سومین عملیات بیست و دوم اردیبهشت ۱۳۶۱، در خرمشهر بر اثر ترکش خمپاره به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

منبع: اسناد بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان غربی

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.