مصادره 1800 تن شن و ماسه در میاندوآب
۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
شناسه : 315252
3
رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت میاندوآب خبر داد: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب از مصادره یک هزار و ۸۰۰ تن انباشت شن و ماسه غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.
پ
پ

رضا بهروزی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، اظهار کرد: شن و ماسه حاصل از دپوهای غیرقانونی در روستاهای هم‌جوار رودخانه زرینه‌رود میاندوآب کشف و مصادره شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب افزود: این طرح با حکم ویژه دادستانی و با تأکید و جدیت فرماندار میاندوآب با حضور اداره صنعت، معدن و تجارت و همکاری و پشتیبانی شورای تأمین، امور منابع آب، محیط‌زیست، منابع طبیعی و شهردارهای میاندوآب و بکتاش اجرا شد.

وی گفت: در این زمینه یک هزار مترمکعب معادل یک هزار و ۸۰۰ تن شن و ماسه حاصل از دپوی غیرقانونی در روستاهای هم‌جوار رودخانه زرینه‌رود میاندوآب مصادره و افرادی نیز که به‌صورت غیرمجاز اقدام به برداشت و انباشت مصالح رودخانه‌ای کرده بودند شناسایی شد.

بهروزی تصریح کرد: در راستای صیانت از منابع عمومی و جلوگیری از تضییع بیت‌المال و برداشت‌های غیرمجاز شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها و معادن شهرستان، طرح ساماندهی برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها اجرا می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب اظهار کرد: در این طرح میزان موجودی مصالح در واحدهای ماسه شویی ارزیابی و تمامی انباشت‌های غیرمجاز در داخل واحدها و محوطه‌های روستایی شناسایی و مصادره می‌شود.

وی ضمن تشکر از جدیت و قاطعیت نهادهای امنیتی و حاکمیتی و هم‌افزایی ادارات متولی در تحقق خواسته‌ها و انتظارات به حق مردم مبنی بر استرداد بیت‌المال و برخورد با متخلفان، تصریح کرد: این مقدار مصالح توقیف شده با هماهنگی ارگان‌های مربوطه جهت مصارف عمرانی عام‌المنفعه در اختیار دستگاه‌های خدمات‌رسان و شهرداری‌ها قرار می‌گیرد.

بهروزی افزود: اقدامات قانونی بر اساس ماده ۱۹ قانون معادن و همچنین ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی در خصوص تصرف در اموال عمومی و دولتی توسط دستگاه قضایی در مورد خاطیان که از عمده برداشت‌کنندگان غیرمجاز منطقه هستند، اعمال می‌شود.
وی گفت: همچنین کامیون‌داران که اقدام به حمل شن و ماسه می‌کنند باید مصالح مورد درخواست مصرف‌کنندگان را از واحدهای مجاز تهیّه کرده و به‌هیچ‌وجه حق خرید و تأمین شن و ماسه از برداشت‌کنندگان غیرمجاز را ندارند.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.