غرفه‌های میوه‌فروشان کمربندی جنوبی جمع‌آوری می‌شوند
۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰:۰۱
شناسه : 321172
3
با تصویب شورای شهر میاندوآب؛ شورای اسلامی شهر میاندوآب رأی به جمع‌آوری غرفه‌های میوه‌فروشان خیابان کمربندی جنوبی داد.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، جلسه فوق‌العاده شورای اسلامی شهر میاندوآب با حضور اعضای شورای شهر و شهردار و با محوریت بررسی نامه‌های مردمی و شهرداری امروز در محل شورای اسلامی شهر میاندوآب برگزار شد.

یکی از موضوعات مطرح شده در این جلسه پس از ارائه توضیحات و گزارش اعضای شورای شهر میاندوآب از جلسات برگزار شده در یک هفته گذشته؛ موضوع غرفه‌های میوه‌فروشان در تقاطع خیابان شریعتی و کمربندی جنوبی بود که در هفته‌های گذشته نیز بارها در جلسه شورای شهر به انحای مختلف مطرح شده بود.

در این جلسه پس از تبادل نظر و قرائت نامه‌های رسیده درباره مشکلات مطروحه در این زمینه، اعضای شورای اسلامی شهر میاندوآب با استناد به مفاد نامه‌های پیوستی به‌ویژه درخواست صاحب‌ملک و شکایت جمع زیادی از اهالی خیابان شهید کلانتری (کمربندی جنوبی) و نامه مدیرکل و دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میاندوآب؛ اقدامات قانونی لازم برای قطع برق و روشنایی و جمع‌آوری داربست‌های موجود بر اساس مفاد تبصره بند ۱ ماده ۵۵ انجام دهد.

به‌این‌ترتیب در صورت تأیید هیئت تطبیق مصوبات شورای شهر در فرمانداری میاندوآب؛ میوه‌فروشان خیابان شهید موسی کلانتری در تقاطع خیابان شریعتی و جنب مخابرات جمع‌آوری‌شده و شهرداری در این راستا اقدامات قانونی را انجام دهد.

در جلسات قبلی شورای اسلامی شهر میاندوآب نیز بارها اهالی محل و کوچه‌های اطراف در جلسه حاضر شده و نسبت به حل این مشکل خواستار اقدام فوری شده بودند.

این غرفه‌های میوه‌فروشی در دو سال قبل در راستای ایجاد بازار روز در مناطق مختلف میاندوآب ایجاد شد که در این زمینه نیز برای دست‌فروشان خیابان شریعتی محلی موقت پس از جلسات مختلف در تقاطع خیابان شریعتی و کمربندی جنوبی انتخاب شد تا هم با ساماندهی دست‌فروشان نسبت به رفع مشکل ترافیک و سد معبر در خیابان شریعتی اقدام شده و هم نسبت به ایجاد بازار روز قدمی برداشته شود؛ ولی در ادامه بارها در جلسات مختلف نسبت به حل مشکلات به وجود آمده بعد از ایجاد این غرفه‌ها از جمله نبود امکانات بهداشتی و خدماتی که فروشندگان را نیز با مشکل مواجه کرده بود؛ تذکراتی توسط اعضای شورای شهر و جمعی از اهالی کوچه‌های اطراف ارائه شد که در نهایت در جلسه فوق‌العاده امروز شورای شهر میاندوآب منجر به تصویب جمع‌آوری این غرفه‌ها شد.

در صورت تصویب جمع‌آوری این غرفه‌ها در هیئت تطبیق فرمانداری؛ باید اقدامات بعدی از جمله تعیین محل برای فعالیت این کسبه که هر کدام نان‌آور و سرپرست یک خانواده هستند نیز انجام گیرد.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.