اخذ سند مالکیت برای ۲۰ هزار رقبه در سطح آذربایجان‌غربی
۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
شناسه : 286558
12

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی افزود: در چهار سال گذشته برای 20 هزار رقبه در سطح استان سند مالکیت اخذ شده است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام ناصر جوانبخت  در آئین معارفه رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه میاندوآب با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره، اظهار کرد: در چهار سال گذشته برای 20 هزار رقبه در سطح استان سند مالکیت اخذ شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی افزود: در سطح استان 38 هزار رقبه داریم که هفت هزار رقبه غیرمتصرفی است.
جوانبخت با اشاره به ثبت 600 وقف جدید در استان در چهار سال گذشته، تصریح کرد: در چهار سال گذشته 57 میلیارد تومان مجموع درآمد موقوفات استان بوده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اظهار کرد: رویکرد مردم نسبت به وقف بخصوص با نیات جدید در سالهای گذشته، خوب بوده است.
وی افزود: در چهار سال گذشته نزدیک به 900 میلیون تومان برای حوزه ها توسط اوقاف پرداخت شده است.
جوانبخت به وضعیت موقوفات میاندوآب اشاره کرد و گفت: در شهرستان میاندوآب 93 حسینیه، 503 باب مسجد و 317 رقبه در سامانه ثبت شده است.

امام جمعه میاندوآب نیز در این جلسه با تاکید بر ترویج فرهنگ وقف در جامعه، اظهار کرد: روحانیون و مبلغانی که به مساجد اعزام می شوند، در منابر بر تقویت فرهنگ وقف تلاش کرده و اهمیت آن را بیان کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده گفت: اگر فرهنگ وقف و اوقاف احیا شود، در آن صورت شاید نیازی به بودجه دولت نباشد.

وی با بیان اینکه نباید موقوفات بی توجه باقی بمانند، افزود: باید موقوفات را احیا کرد و به آنها توجه داشت.

امام جمعه میاندوآب تصریح کرد: برخی موقوفات تصرفی نیز در شهرستان وجود دارند که در تصرف برخی ادارات هستند و باید احیا شوند.

در این جلسه “حسین منفردی” به عنوان رییس جدید اداره اوقاف و امور خیریه میاندوآب معرفی و از زحمات “شریف موسوی” سرپرست این اداره در دوران مسئولیت تقدیر شد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.