شهید «صیاد اسکندری»
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰:۰۵
شناسه : 315574
5
شهید «صیاد اسکندری» در وصیت‌نامه‌اش می‌نویسد: «از ملت عزیزم عاجزانه خواهش می‌کنم که همیشه و در همه حال به یاد شهیدان باشید و به وصیت آنان عمل نمایید، شهیدانی که با بذل خونشان، حافظ کشورشان شده‌اند.»
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، بسیجی شهید صیاد اسکندری سی‌ام خرداد ۱۳۴۹ در روستای تقی‌آباد از توابع شهرستان میاندوآب چشم به جهان گشود.دانش‌آموزی بااستعداد بود که تا اول راهنمایی درس خواند.

او توسط بسیج در جبهه حضور یافت و پس از رشادت و مبارزات مردانه‌اش، در سی‌ام اسفند ۱۳۶۶، در شهرستان بانه توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به پا و گردن به درجه رفیع شهادت رسید.

فرازی از وصیت‌نامه شهید

از ملت عزیز عاجزانه خواهش می‌کنم که همیشه و در همه حال یاد شهیدان باشید و به وصیت آنان عمل نمایید، شهیدانی که با بذل خونشان، حافظ کشورشان شده‌اند. ملت عزیزم من کوچک‌تر از آنم هستم که برای شما سخنی داشته باشم؛ چون گفتنی‌ها را قبل از ما گفته‌اند؛ ولی باز برای یادآوری عرض می‌کنم، حافظ امام باشید و پشتیبانی همیشگی خود را از امام اعلام نمایید. مردم مسلمان به جبهه‌ها روآورید تا معنی انسانیت، ایثار و ازخودگذشتگی را بدانید، قدر مجروحین و جانبازان را بدانید که آنان شهیدان زنده‌اند.
انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.