شهید «سید عوض کفشیاری»
۰۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۰:۰۵
شناسه : 317677
2
شهید «سید عوض کفشیاری» یکم اردیبهشت ۱۳۴۶، در یک خانواده مؤمن و متعهد شهرستان میاندوآب چشم به جهان گشود.
پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، شهید «سید عوض کفشیاری» یکم اردیبهشت ۱۳۴۶، در یک خانواده مؤمن و متعهد شهرستان میاندوآب چشم به جهان گشود.

وی جوانی با صداقت و متدین و پایبند دین و مذهب بود. در زمان اقامت در روستا در پایگاه و مسجد در حفظ و حراست از انقلاب همکاری می‌کرد. سید عوض، دارای اخلاق پسندیده بود، و همین بس که هماره در ادب و تواضع نسبت به والدین، زبانزد بود و در اطاعت‌پذیری از آنان، پیشتاز. علاوه‌برآن، به سبب گشاده‌رویی و ملاطفت در رفتار با دیگران نیز، نزد آنان از محبوبیتی وافر بهره داشت.

وی قدردان محبت‌های مادر خود بود و همیشه سعی می‌کرد او را به آینده امیدوار سازد. همیشه این جمله را که گویای صداقت و اخلاص او بود، به مادرش می‌گفت: من وظیفه دارم در قبال زحماتی که برای من کشیده‌اید، شما را پای پیاده بر دوش خود به پابوس امام رضا (ع) ببرم.

جنگ و دفاع از انقلاب و میهن ازیک‌طرف و پیام امام مبنی بر حضور جوانان در جبهه برای مقابله با دشمن باعث شد به‌عنوان بسیجی عازم جبهه‌های نور علیه ظلمت شود. سرانجام هشتم اردیبهشت ۱۳۶۴، در شهر سیلوانا ارومیه هنگام درگیری با گروه‌های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

منبع: اسناد بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان غربی

انتهای خبر/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.