شهید «خدایار میرزاجانی»
۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰:۰۵
شناسه : 315768
8
شهید «خدایار میرزاجانی» دارای اخلاق و رفتاری پسندیده بود و احترام خانواده و بزرگ‌ترها را نگه می‌داشت و مقید به انجام فرائض و واجبات دینی بود و در طول انقلاب اسلامی نیز فعالانه در صحنه‎های انقلاب حضور داشت و پیرو خط رهبری بود.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، شهید «خدایار میرزاجانی» بیست و چهارم مرداد ۱۳۳۵ در روستای ممدل از توابع شهرستان میاندوآب در یک خانواده مذهبی و کشاورز به دنیا آمد.

دوران کودکی علاقه‌مند به فراگیری و عمل به احکام و قوانین اسلامی بود و در سن هفت‌سالگی وارد مدرسه شد و توانست تا کلاس ششم ابتدائی درس بخواند و سپس جهت کمک به خانواده به کار کشاورزی پرداخت.

وی دارای اخلاق و رفتاری پسندیده بود و احترام خانواده و بزرگ‌ترها را نگه می‌داشت و مقید به انجام فرائض و واجبات دینی بود و در طول انقلاب اسلامی نیز فعالانه در صحنه‎های انقلاب حضور داشت و پیرو خط رهبری بود.

علاقه بیشتری به اجرای احکام اسلام و پیروزی نهایی نظام جمهوری اسلامی ایران داشت و در برگزاری مراسم سوگواری دهه محرم فعالیت بیشتری می‌کرد و معتقد به ولایت‌فقیه بود.

قبل از انقلاب فعالیت‌های سیاسی داشت و با مردم حزب‌الله در تظاهرات شرکت می‌کرد، پس از شروع جنگ تحمیلی به‌خاطر علاقه زیاد و نیاز به رزمنده جهت مبارزه با استکبار جهانی به‌سوی جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد، ابتدا در جهاد سازندگی اهواز به‌عنوان معمار مشغول به کار شد و سپس با اوج‌گیری جنگ تحمیلی به عضویت سپاه درآمد و در مناطق مختلف عملیاتی به نبرد با متجاوزان خارجی و ضدانقلاب پرداخت.

موقع اعزام به جبهه‌های حق علیه باطل باتوجه‌به اینکه حدوداً ۱۷ روز بود که ازدواج کرده بود؛ اما با حالتی بشاش از همه اطرافیان خود خداحافظی کرد و روانه میدان نبرد شد. پیروزی رزمندگان و دلاورمردان اسلام بر لشکر کفر در جبهه و ایثار و فداکاری فرزندان مخلص و راستین اسلام از خاطرات شیرین وی بود.

سرانجام «خدایار میرزاجانی» ششم بهمن ۱۳۶۱، در نبرد با ضدانقلاب در روستای سبزی شهرستان زادگاهش بعد از رشادت‌های فراوان شهد شیرین شهادتش را نوشید و پیکر مطهر شهید در زادگاهش به خاک سپرده شد.

منبع: اسناد بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.