شهید « غریبعلی محمدی»
۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰:۰۵
شناسه : 317518
5
شهيد « غريبعلی محمدی» دوم مهر 1342، در روستای جعفر آباد چلیک تابعه شهرستان میاندوآب در یک خانواده مومن چشم به جهان گشود.
پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، شهید « غریبعلی محمدی» دوم مهر 1342، در روستای جعفر آباد چلیک تابعه شهرستان میاندوآب در یک خانواده مومن چشم به جهان گشود. دوران کودکی خویش را با آموختن رفتار خوب و صمیمی در محیط با صفای روستا پرداخت و پس از رسیدن به سن هفت سالگی وارد مدرسه شده و تا پایان دوره ابتدایی تحصیل کرد. ولی به خاطر عدم امکانات تحصیلی در روستا و جهت کمک به خانواده ترک تحصیل کرد و به فعالیتهای کشاورزی مشغول شد.

غریبعلی جوانی پاک، ساده و با پشتکار بود و علاقه زیادی به انقلاب و اسلام داشت و به خانواده سفارش می کرد از امام پیروی و برایش دعا کنید. و در انتظار بازگشت امام لحظه شماری می کرد، امام و اهدافش را به همگان معرفی و ابلاغ می نمود،از مجاهدت لحظه ای غافل نمی شد، و تا پای جان از امام و آرمانهایش یاری می کرد.

وی علاقه ای خاصی به دستور و فرامین الهی داشت و همیشه در برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) پیشقدم بود و به اطرافیان و ملت مسلمان توصیه می کرد تا از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه پشتیبانی کنید.

به عنوان سرباز ارتش به جبهه های اعزام شد و در موقع اعزام از پدر و مادر و اطرافیان خود خداحافظی کرده و سفارش می کرد و به فکر جبهه ها باشید و امام را تنها نگذارید.

سرانجام یکم اردیبهشت 1363، در مریوان توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به سر و صورت، به شهادت رسید و در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

روحش شاد و یادش گرامی باد

انتهای خبر/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.