شاخص های توسعه میاندوآب باید ارتقا یابد/به توریسم سلامت توجه شود
۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
شناسه : 285608
10

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار میاندوآب گفت: در بحث گردشگری سلامت،  میاندوآب از ظرفیت و پتانسیل خوبی برخوردار است که باید به آن توجه شود.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، حسام شیرازه محبت امروز در کارگروه فرهنگی، اجتماعی،  سلامت و خانواده شهرستان میاندوآب در سخنانی با تاکید اهمیت توجه به فرهنگ، اظهار کرد: باید به موضوعات مرتبط با مسائل فرهنگی و اجتماعی توجه ویژه داشت.

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار میاندوآب با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در زمینه های مختلف، افزود: باید در رابطه فرهنگ سازی در زمینه مشارکت همگانی در مقابله با مشکلات شهری، تلاش بیشتری انجام گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه میاندوآب در حد و اندازه پتانسیل و ظرفیت هایش توسعه نیافته است، گفت: تمدن میاندوآب با توجه به موقعیت جغرافیایی این شهرستان ناشناخته مانده است.

شیرازه محبت تصریح کرد: باید در زمینه میراث فرهنگی، توسعه شاخص های رفاهی، اجتماعی و فرهنگی مطالعات و آسیب شناسی های لازم انجام گیرد.

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار میاندوآب هم چنین با بیان اینکه به موضوع توسعه گردشگری سلامت در این شهرستان باید توجه اساسی صورت گیرد، اظهار کرد: در بحث گردشگری سلامت،  میاندوآب از ظرفیت و پتانسیل خوبی برخوردار است.

در پنج سال گذشته مرگ و میر مادران باردار در میاندوآب صفر بوده است

سهراب حیدری اظهار کرد: مقوله سلامت و امنیت غذایی از اهمیت بسیاری برخوردار است و همگان باید نسبت به آن توجه کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میاندوآب با اشاره به نکاتی درخصوص جلوگیری از ابتلا به بیماری هایی مانند آنفولانزا، افزود: رعایت نظافت شخصی و نکات و توصیه بهداشتی از مهم ترین اقدامات برای جلوگیری از ابتلا به اینگونه بیماری ها است.

حیدری در ادامه با اشاره به مشاهده برخی موارد که با سلامت جامعه نیز مرتبط هستند، گفت: متاسفانه یکی از مسائلی که با سلامت مردم و جامعه نیز مرتبط است، وجود تداخل صنفی در بازار شهرستان میاندوآب است که چندین بار نیز مطرح شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با بیان اینکه مشاهده شده که مغازه ای با پروانه کسب مشخص، چند قلم کالای دیگر به فروش می رساند، تصریح کرد: به طور مثال مغازه ای هم مرغ فروشی است و هم سبزی فروشی و هم سایر خوراکی ها.

وی اظهار کرد: برای یک مغازه و فرد یک پروانه کسب مشخص صادر می شود نه چند پروانه کسب و باید به این موضوع رسیدگی شود.

حیدری در ادامه با اشاره به ایجاد حامله سرا برای زنان باردار ساکن در مناطق صعب العبور شهرستان و این بانوان نیز شناسایی شده اند، گفت: حامله سرا با ظرفیت 20 نفر در بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) ایجاد شده و همه امکانات برای بیمار و همراهان وی فراهم هست.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با اشاره به اینکه در پنج سال گذشته مرگ و میر مادران باردار در این شهرستان، صفر بوده است، افزود: این رقم قبل از انقلاب اسلامی در سطح کشور و استان و شهرستان بسیار بالا بوده است که خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی به صفر رسیده است.

وی هم چنین با اشاره به اینکه در طرح تحول سلامت به ازای دوهزار و 500 تا سه هزار نفر یک مراقب سلامت تعریف شده است، تصریح کرد: اطلاعات نزدیک به 98 درصد جمعیت شهرستان میاندوآب در سامانه سیب ثبت شده است.

هم چنین سرهنگ دوم پاسدار حسین فرج زاده، جانشین ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب نیز در این جلسه در سخنانی بر لزوم آسیب شناسی مسائل اجتماعی، مطالعه و ارائه راهکار در این باره تاکید کرد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.