سم‌پاشی ۱۴۴۰ هکتار از مزارع میاندوآب علیه زنگ زرد
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۴
شناسه : 319903
3
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد: مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: بیش از یک هزار و ۴۴۰ هکتار از مزارع میاندوآب علیه بیماری زنگ زرد سم‌پاشی شد.
پ
پ

رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، در حاشیه بازدید معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در بازدید از مزارع غلات شهرستان میاندوآب، اظهار کرد: مبارزه با عوامل خسارت‌زا از جمله بیماری زنگ زرد در مزارع محصولات زراعی این شهرستان در دستور کار قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: در این راستا در سطح یک هزار و ۴۴۰ هکتار از مزارع غلات با بیماری زنگ زرد و در ۴۵۰ هکتار از مزارع غلات با سایر بیماری‌های لکه برگی مبارزه شده و عملیات سم‌پاشی انجام‌گرفته است.

وی افزود: در سطح ۱۸۵ هکتار از مزارع گندم شهرستان نیز با بیماری فوزاریوم خوشه گندم مبارزه انجام‌گرفته و اقدامات لازم توسط کارشناسان و کشاورزان با راهنمایی کارشناسان جهاد کشاورزی انجام شده است.

مقدم با بیان این که امسال بیش از ۱۸ هزار و ۶۱۹ هکتار از اراضی کشاورزی میاندوآب به کشت محصول گندم اختصاص‌یافته است، تصریح کرد: به‌منظور کنترل آفت سن نیز تاکنون در ۸ هزار و ۷۹۶ هکتار از مزارع غلات مبارزه شیمیایی انجام‌گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: هم چنین در ۱۶ هزار و ۱۴۳ هکتار از مزارع گندم و جو و ۴۲۰ هکتار از مزارع کلزا در سطح شهرستان با علف‌های هرز مبارزه شده است.

وی اظهار کرد: در راستای کنترل بیماری زنگ زرد اطلاع‌رسانی مناسب جهت سم‌پاشی مزارع غلات علیه این بیماری، از طریق نصب بنر، ارسال پیامک کوتاه، صدور اطلاعیه‌های پیش‌آگاهی و انتشار آن در سطح روستاها و فضای مجازی، برگزاری مانور، دوره‌های آموزشی – ترویجی و جلسات توجیهی با دهیاران انجام‌گرفته است.

مقدم با بیان اینکه میاندوآب با وجود منابع خاک حاصلخیز، اقلیم مناسب و سازگار یکی از قطب‌های مهم کشاورزی استان محسوب شده و گندم به‌عنوان یک محصول راهبُردی، عمدترین محصول زراعی شهرستان میاندوآب است، گفت: دشت میاندوآب دارای ۴۵ هزار هکتار اراضی قابل‌کشت و ۲۶ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی است.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.