“سلام فرمانده” مصداق بارز جهاد تبیین است
۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸
شناسه : 301056
4
امام جمعه چهاربرج: امام جمعه چهاربرج گفت: قاب تصویر و فیلم و صدایی که از نماهنگ‌های مختلف در جهان منتشر می‌شود هرکدام یک حرکت تبیینی بوده و "سلام فرمانده" نیز به عنوان یک مصداق برای جهاد تبیین است.
پ
پ

 

 

 

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در یک تنگنای راهبردی گرفتار شده و برای فرار از این تنگنا به سیاست صدور بحران روی آورده است.

امام جمعه چهاربرج افزود: رژیم صهیونیستی از یک طرف حملات خود را به سوریه تشدید کرده است، از سوی دیگر به سیاست ترورهای کور و بازی کثیف در منطقه روی آورده است و در وجهی دیگر با فعال کردن زمینه‌های اختلاف با حزب الله در مرزهای دریایی سعی دارد توجهات را از داخل اراضی اشغالی و چالش‌های بیشمار منحرف کند.

وی با اشاره به لفاظی جدید، نفتالی بنت، نخست وزیر دولت لرزان صهیونیستها، گفت: اقدام رژیم صهیونیستی برای غارت منابع گازی لبنان یک واکنش و اقدام منفعلانه برای رهایی از شرایط و تنگناهای داخلی است. تا پیش از این، مخالفان حزب الله ادعا می‌کردند که بعد از خروج رژیم صهیونیستی از خاک لبنان دیگر نیازی به سلاح این نیروی مقاومت نیست اما اکنون با تعرض این رژیم به حوزه گازی لبنان این ادعا زیر سوال می‌رود و سلاح حزب الله بیش از پیش اهمیت و ضرورت می‌یابد زیرا تنها عاملی که دولت لبنان با توسل به آن می‌تواند حرف خود را به کرسی بنشاند همین توان حزب الله است که از قبل اعلام کرده در قبال تعرض اسرائیل ساکت نخواهد ماند.

جلالی در ادامه با اشاره به استقبال گسترده مردم ایران و دنیا از سرود “سلام فرمانده” و در تحلیل این پدیده، تصریح کرد: این سرود آمیزه‌ای از اخلاص و صفا است که تردیدی نیست صفا و اخلاص دست‌اندرکاران ساخت و پرداخت این سرود، خصوصاً صفا و پاکی نونهالان عزیز لنگرودی در وسعت انتشار آن بسیار مؤثر بوده و چه بسا اصلی‌ترین عامل آن باشد.

امام جمعه چهاربرج افزود: آموزه‌ی تأثیر اُنس صادقانه با امام عصر(عج) و موضوع مهدویت و اُنس با حضرت صاحب‌الامر ارواحنا فداه، امری نشاط‌بخش، بهجت‌افزا، امیدزا، آینده‌ساز، فراگیر و عمومی در میان شیعیان و مسلمین، انسجام‌بخش و وحدت‌آفرین است که اتفاقاً جریان انقلابی باید پرچمدار این ارتباط معجزه‌آفرین باشد نه جریان متحجر و قاعدین مانند انجمن حجتیه.

وی با اشاره به مقبولیت آمیزه‌ای از معنویت و انقلابی‌گری، اظهار کرد: این سرود نشان داد که جامعه اسلامی ما به‌خصوص نسل نو با نمادهای معنوی و انقلابی به‌خوبی ارتباط برقرار می‌کنند که این را در وجود نام‌های علی بن مهزیار، میرزا کوچک خان، آیت الله بهجت، حاج   قاسم، و عهد سربازی برای امام زمان و ایستادن پای نظام را در این سرود می بینیم.

جلالی با بیان اینکه تکرار میلیونی این سرود خط بطلانی بر این گزاره غلط که در فضای دینی و مذهبی نباید کار انقلابی و سیاسی کرد، کشید، تصریح کرد: “مسجد” خاستگاه این سرود است و یک روحانی جوان ایده‌پرداز و تهیه‌کننده آن است و یک شاعر و یک مداح با دو صفت جوانی و انقلابی پای کار آن که این نشان می‌دهد که حرکت‌های آتش به اختیار، به معنای کار فرهنگی خودجوش و داوطلبانه و تمیز، کاربردی بسی فراگیرتر و عمیق‌تر از ده‌ها کار و محصول نهادها و سازمان‌های عریض و طویل دارد.

امام جمعه چهاربرج اظهار کرد: اگر مساجد ما و ائمه جماعات ما با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و نیروهای مخلص انقلابی در شهر و دیار خود در عرصه‌های مختلف ترویجی و تبلیغی بخواهند همت کنند و پای کار بایستند، شگفتی‌ها آفریده شده و نقطه‌ها و جرقه‌ها تبدیل به خط ممتد و جریان ممتدی، از نور خواهدشد.

وی به حماسه‌آفرینی بزرگ سرود “سلام فرمانده” اشاره کرد و گفت: این سرود نشان داد نگاه ما هم به اقشار مردم و خصوصاً نونهالان باید تصحیح شود چرا که وقتی در تهران با یک فراخوان ۳۰۰ هزار نفر نام‌نویسی می‌کنند و بیش ازیکصدهزار نفر در ورزشگاه آزادی و اطراف آن تجمع می‌کنند و در مراکز استانها و شهرهای کوچک و بزرگ حماسه‌ها آفریده می‌شود، نشان می‌دهد که باید به جریان فرهنگی و دینی جامعه خود عمیق‌تر نگاه کنیم.

امام جمعه چهاربرج از سرود “سلام فرمانده” به عنوان یک مصداق برای تبیین نام برد و افزود: تبیین فقط به گفتن و نوشتن خلاصه نمی‌شود، واقعیت این است که قاب تصویر و فیلم و صدایی که از نماهنگ‌های مختلف در جهان منتشر می‌شود هرکدام یک حرکت تبیینی است و  اینجاست که اهمیت شعر، سرود، تئاتر، فیلم در تبیین ابعاد معارف اسلامی و انقلابی مشخص می‌شود و اهمیت رسالت فرماندهان قرارگاه‌های فرهنگی و متولیان فرهنگ عمومی و دینی را می رساند.

وی از سرود “سلام فرمانده” به عنوان یک حرکت الهام‌بخش و الگویی نام برد و تصریح کرد: تولید محصولات فرهنگی و آثار هنری در جهاد تبیین باید دوباره مورد واکاوی و بازنگری قرار گیرد، “سلام فرمانده” یک نقطه آغاز است که یک حرکت الهام‌بخش و الگویی بوده و نشان می‌دهد پول و امکانات و شهرت و موقعیت، کمترین مولفه در کار فرهنگی است.

جلالی اظهار کرد: اگر کار به درستی و بااخلاص و هنرمندی انجام شود می‌تواند از یک مسجد ناشناخته که مزین به نام امام حسین(ع)است از گوشه یک محله از شهر لنگرود در استان گیلان، در سطح ملی و بین‌المللی فراگیر شود و از یک سو شور و نشاط و شعف معنوی و خرسندی مردم و رهبری را درپی داشته باشد و از دیگر سو شعله‌های سوزنده آتشی باشد بر خرمن دشمنان یاوه‌گو و صدای جیغ بنفش آنان را بلند کند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.