رای ۵ عضو شورای شهر میاندوآب به برکناری شهردار
۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
شناسه : 295012
11
جلسه ای با حضور ۶ عضو شورا و معاون فرماندار میاندوآب، به ریاست نایب رئیس شورا صبح امروز در محل شورای شهر تشکیل و تصمیم به برکناری شهردار میاندوآب گرفته شد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، در این جلسه که رئیس شورای شهر میاندوآب به دلیل آنچه که غیرقانونی می خواند؛ حضور نداشت؛ ناصر سلمان زاده معاون فرماندار میاندوآب در سخنانی گفت: با بررسی های انجام گرفته و طبق ماده ۸۳ مواردی را به شورا اعلام کردیم و به طور کلی شورا یا فرمانداری نمی تواند فراتر از قانون عمل کند.

موضوع جلسه استیضاح شهردار است

تراب قهرمانی نایب رئیس شورا هم که ریاست جلسه را برعهده داشت با بیان اینکه موضوع جلسه استیضاح شهردار است، گفت:با شیوع کرونا کارهای خود را به صورت مجازی انجام می دهیم و دعوت نامه هم از طریق فضای مجازی فرستاده‌شده است ولی نظر هیئت تطبیق دعوت کتبی بود.

تصمیم گیری ها و مشورت‌های خارج از شورا رویه درستی نیست

فیروز تقوی، دیگر عضو شورای شهر نیز با با تاکید بر اینکه قانون فصل الخطاب بوده و شورای جای لجبازی و بازی با منافع مردم نیست، گفت: نباید به خاطر منافع شخصی، منافع مردم را پایمال کرد چرا که دود این لج و لجبازی به چشم مردم می رود.

وی با اشاره به اینکه تصمیم گیری ها و مشورت‌های خارج از شورا رویه درستی نیست و دستوراتی که صادر می شود فراقاتونی است، افزود: از نایب رئیس شورا تعجب می کنم که اقدام به برگزاری جلسه غیرقانونی کرده است در حالی که رئیس شورا طی نامه رسمی کم لم یکن بودن جلسه را اعلام کرده و نوشته در مرخصی و یا ماموریت نیست ولی نایب رئیس شورا نوشته جلسه برقرار است.

تقوی با بیان اینکه این جلسات شهر را به التهاب می کشد، اظهار کرد: تاکید بنده اجرای ماده ۸۳ است.

این عضور شورای شهر با کنایه و با بیان اینکه آیا استانداری روند برگزاری این جلسه ها را تایید می کند؟، گفت: به نظرم بهترین کار منحل کردن شورای فعلی است و فکر می کنم شورای فعلی تا پایان مهلت خود دیگر کار مهمی نخواهد داشت چون امروز کارش را انجام داد.

مایل بودیم شهردار در جلسه حاضر باشد

فخرالدین آذریان، دیگر عضو شورای شهر هم با اشاره به اینکه سوالات را از شهردار مطرح کرده بودیم که وی ۱۰ روز مهلت پاسخگویی داشت، افزود: متاسفانه شهردار به جای پاسخ به سوالات به روند ایراد گرفته است که باید هم پاسخ می داد و هم خواستار اصلاح روند می شد.

وی گفت: ریاست شورا از امضای درخواست ما طفره رفته است و نمی توانیم او را پیدا کنیم  و از طرف دیگر ما مایل بودیم شهردار در جلسه حاضر باشد.

پاسخ تقوی به آذریان

فیروز تقوی در پاسخ به آذریان گفت:اگر رئیس شورا نیستند پس نامه کان لم یکن بودن جلسه کجا و چگونه نوشته شده است؟و نامه شما روز تعطیل (جمعه)نوشته و ارسال شده است، اگر این نامه را قبول دارید پس نمی توانید در مورد نامه رئیس شورا ایراد بگیرید

رئیس شورا را پیدا نکردیم

غیب الله رحیمی نیز در این جلسه گفت: هرجا رفتیم رئیس شورا را پیدا نکردم تا نامه را امضا کند و ایراد هیئت تطبیق را برطرف کردیم.

 پاسخ تقوی به رحیمی

فیروز تقوی در ادامه در پاسخ به رحیمی گفت: زمان تشکیل این جلسه کی و کجا تصمیم گیری شده؟ رئیس شورا نامه نوشته که بنده حضور دارم و تمام مکاتبات باید توسط وی انجام گیرد.

منافع شخصی در اقلیت و یا اکثریت دیده می شود

داریوش عسگری، دیگر عضو شورای شهر نیز با بیان اینکه موضوع جلسه استیضاح شهردار است، گفت: منافع شخصی در اقلیت و یا اکثریت دیده می شود و ۵ نفرهیچ وقت منافع شخصی را دنبال نمی کند.

وی افزود: حتی یک ساعت هم وقت داشته باشیم منافع مردم ایجاب می کند کار خود را انجام دهیم

در نهایت حاضرین در جلسه ۵ رای به برکناری شهردار دادند که اجرایی شدن و تایید مصوبه و صورتجلسه این جلسه منوط به نظر هیئت تطبیق است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.