راه‌اندازی نمایشگاه دائمی نهال میاندوآب
۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۹
شناسه : 326125
0
فرماندار میاندوآب خبر داد: فرماندار میاندوآب گفت: فاز اول نمایشگاه دائمی نهال میاندوآب هم اکنون با همکاری ارگان‌های مرتبط در حال احداث است.
پ
پ

محمدرضا رضایی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر» در حاشیه بازدید از روند اجرای عملیات احداث نمایشگاه دائمی و مرکز تخصصی عرضه نهال و محصولات کشاورزی شهرستان میاندوآب، اظهار کرد: با توجه به تولید سالانه ۳۱ میلیون اصله نهال در میاندوآب، نمایشگاه و مرکز تخصصی عرضه نهال و محصولات کشاورزی در این شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

فرماندار ویژه میاندوآب افزود: راه‌اندازی نمایشگاه و مرکز تخصصی عرضه نهال و محصولات کشاورزی با هدف معرفی شهرستان میاندوآب به‌عنوان قطب تولید نهال مرغوب، گواهی شده و لیبل دار کشور در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: فاز اول این مجتمع با همکاری شهرداری در تسطیح، زیرسازی، جدول‌گذاری و آسفالت در زمینی به مساحت چهار هکتار در محدوده روستای حسن کندی و در اراضی پردیس تحقیقات و مرکز آموزش کشاورزی هم اکنون در حال احداث است.

رضایی تصریح کرد: با پایان عملیات اجرایی؛ فاز اول نمایشگاه و مرکز تخصصی عرضه نهال و محصولات کشاورزی در میاندوآب با ۱۰۰ غرفه به مساحت‌های ۲۰۰ مترمربع فعالیت خواهد کرد.

فرماندار ویژه میاندوآب اظهار کرد: در فاز دوم نمایشگاه و مرکز تخصصی عرضه نهال و محصولات کشاورزی در میاندوآب نیز تعداد غرفه‌ها به ۲۰۰ غرفه افزایش خواهد یافت.

تاریخچه تولید نهال در شهرستان میاندوآب با قدمتی ۶۴ساله به سال ۱۳۳۹، هم‌زمان با تأسیس مرکز تحقیقات کشاورزی این شهرستان، بر می‌گردد.

نهال کاران میاندوآب باتوجه‌به قدمت و سابقه طولانی در تولید نهال، مهارت و تخصص ویژه‌ای داشته و نهال‌های تولیدی در این شهرستان نیز از کیفیت بالایی برخوردار بوده و به نقاط مختلف کشور و کشورهای همسایه صادر می‌شود.

شهرستان میاندوآب، شهری با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و کریدور شمال غرب کشور بوده و پل ارتباطی بین استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و زنجان به شمار می‌رود و از جایگاه بسیار مهمی در منطقه برخوردار است.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.