دمای هوای آذربایجان غربی افزایش می‌یابد
۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵
شناسه : 320755
2
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی: رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: شرایط جوی استان در روزهای آینده با افزایش نسبی دما مواجه خواهد بود.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، مهدی صابری با اشاره به میزان بارش‌ها در استان آذربایجان غربی با اشاره به آخرین وضعیت شرایط جوی استان اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین وضعیت نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی هواشناسی در استان به علت بارش‌ها هشدار سطح نارنجی در استان صادر شد و تا آخر وقت امروز رگبار باران همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

 وی با اشاره به بارش‌های اخیر در استان آذربایجان غربی تصریح کرد: شهرستان شاهین‌دژ با ۵.۵ میلی‌متر پربارش‌ترین شهرستان و تکاب با ۱.۵ میلی‌متر بارش کمترین میزان بارش در استان را داشته است.

 رئیس اداره پیش‌یابی و پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان غربی ادامه داد: شهرستان نقده با دمای هوای ۲۵ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهرستان و اشنویه با دمای هوای ۶ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین شهرستان استان بوده است.

 وی تصریح کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و با تداوم فعالیت سامانه بارشی تا اواخر وقت امروز رگبار متناوب باران رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در برخی نقاط نیمه شمالی و تا حدودی مرکز استان پیش‌بینی می‌شود.

 صابری عنوان کرد: باتوجه‌به شدت بارش‌ها در روزهای گذشته هشدار سطح نارنجی صادر شده است در این راستا احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیرها دور از انتظار نیست.

 وی بیان کرد: با تضعیف سامانه بارشی از شدت ناپایداری‌های استان کاسته می‌شود.

 صابری گفت: به سبب رطوبت مناسب در منطقه و از شرایط فصلی در ساعات بعدازظهر رشد ابر و رگبارهای پراکنده در برخی نقاط نیمه شمالی استان وجود دارد.

 رئیس اداره پیش‌یابی و پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: از نظر دمایی، دمای هوای استان روند افزایش نسبی دما طی روزهای آتی را ادامه خواهد داشت.

خاطرنشان می‌شود با توجه به ورود سامانه بارشی به استان آذربایجان غربی در روزهای گذشته بارش شدید باران و  تگرگ باعث بروز سیلاب و آبگرفتگی شدید در معابر و خیابان‌های ارومیه و ورود آب به منازل آسیب جدی به برخی شهروندان شده است.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.