دبیران از نقش رسانه در امر آموزش و پرورش غافل نشوند/ فعالیت دانش آموزان باید به سمت بروز خلاقیت ها سوق داده شود
۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۹:۲۱
شناسه : 285878
8

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار میاندوآب گفت: یکی از کارکردهای رسانه آموزش است و در این زمینه می‌توان از محتواهای چند رسانه یا مولتی مدیا برای آموزش استفاده کرد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار میاندوآب امروز در آئین تجلیل از دانش آموزان و معلمان دوره ابتدایی حائز رتبه های برتر شهرستانی واستانی، اظهار کرد: تحقیق و پژوهش، لازمه پیشرفت و توسعه است و در این زمینه باید از ابزارهای روز استفاده کرد.

حسام شیرازه محبت با بیان اینکه نباید از پژوهش و تحقیق غافل شد، گفت: باید دانش‌آموزان را با اهمیت پژوهش آشنا کرد و به سمت تحقیق و پژوهش سوق دهیم.

وی با اشاره به اینکه میزان تأثیرگذاری یک رسانه برخی مواقع بیش از آموزش و پرورش است، افزود: یکی از کارکردهای رسانه آموزش است و در این زمینه می‌توان از محتواهای چند رسانه یا مولتی مدیا برای آموزش استفاده کرد.

شیرازه محبت تصریح کرد: تحلیل محتوا و خلاقیت از اهمیت ویژه برخوردار است و باید از خلاقیت در انتقال مباحث به دانش آموزان استفاده کرد.

معاون سیاسی فرماندار میاندوآب به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: انتخابات در واقع نوعی پژوهش است که حول انتخاب اصلح انجام می گیرد و باید از امروز کودکان را با انتخاب اصلح و آیتم های انتخاب اصلح آشنا کرد.ِ

وی افزود: انتخابات در سرنوشت و زندگی ما تاثیر بسزایی دارد و معلمان باید در کلاس‌های به مقوله انتخابات بپردازند.

معاون سیاسی فرماندار میاندوآب به نقش تربیتی و پرورشی معلمان اشاره کرد و گفت: معلمان افسران عقیدتی سیاسی هستند و باید در کنار آموزش به مقوله پرورش اهمیت داده و از آن غافل نشوند.

نظام آموزشی و تحقیقات باید دوش به دوش هم حرکت کنند

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این مراسم در سخنانی گفت: دانش آموزان باید به اهمیت تحقیق آشنا بوده و در راستای تحقیق و پژوهش قدم بردارند.

بهزاد باقرزاده با بیان اینکه باید فرهنگیان و دانش آموزان خود را به علم روز تجهیز کنند تا از قافله عقب نمانند، اظهار کرد: بحث ها و اندیشه های ژرف دست مایه پژوهش های راهبردی و ارائه راهکار می شوند.

وی افزود: با تحقیق و پژوهش در مورد مسائل مختلف می توان به تعریف منظم و یک الگو و ایده ای که با خصوصیات و تاریخ ما منطبق باشد، رسید و این مسائل با تحقیق و پژوهش میسر خواهد شد

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی  با بیان اینکه هر پژوهشی منجر به اندیشه و به تبع آن سوال جدید می شود تا زمینه دست یابی به تکنولوژی جدید می شود، تصریح کرد: نظام آموزشی و تحقیقات باید دوش به دوش هم حرکت کنند و خود را با نیازهای جامعه تطبیق دهند.

دانش آموزان و فرهنگیان میاندوآبی حائز رتبه های برتر کشوری و استانی شده اند

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش میاندوآب نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش گفت: دانش آموزان و فرهنگیان میاندوآبی رتبه های برتر را در امر پژوهش کسب کرده اند.

بهروز تقی نژاد اظهار کرد: 42 دانش آموز در طرح جابربن حیان رتبه نخست استانی، 30 نفر از فرهنگیان میاندوآب رتبه نخست در تولید محتوا و یک نفر نیز حائز رتبه نخست استانی در مطالعات اجتماعی شده است.

وی افزود: از 20 نفر دانش آموز هنرستانی نیز 14 نفر با اخذ رتبه از مرحله استانی به کشوری راه یافته و سه نفر هنرجو نیز در رشته صنایع شیمیایی حائز رتبه کشوری شده اند.

این مراسم با ارائه چند نمونه از طرح های برتر به حاضران و تجلیل از رتبه های برتر به پایان رسید.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.