حوادث غیر مترقبه یک هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی میاندوآب خسارت زد
۰۲ تیر ۱۴۰۱ - ۸:۱۱
شناسه : 301111
5
مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: متاسفانه حوادث غیر مترقبه بیش از یک هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی در میاندوآب خسارت وارد کرده است.
پ
پ

علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر، اظهار کرد: علی رغم مشکلات موجود و با همت و تلاش شبانه روزی کشاورزان زحمتکش و مشاوره های فنی کارشناسان جهادکشاورزی  در سال زراعی گذشته بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، حدوداً به ارزش ریالی هفت هزار میلیارد تومان، در شهرستان میاندوآب تولید شد.

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب افزود: محصولات تولیدی در شهرستان از کیفیت بالایی برخوردار است که  ارسال محصول گندم مزارع میاندوآب به کارخانه های آرد استان جهت ارتقاء کیفیت آرد تولیدی، به دلیل بالا بودن کیفیت و درصد گلوتن موجود در گندم برداشت شده از مزارع این شهرستان  گواه خوبی بر این مطلب است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه امسال با توجه به رعایت تاریخ کشت و بارندگی های مناسب، محصولات زراعی از وضعیت مطلوبی برخوردار اند؛ گفت: ولی از سوی دیگر متاسفانه حوادث غیر مترقبه بیش از یک هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی در میاندوآب خسارت وارد کرده است.

دیانتی تصریح کرد: خسارات وارده شامل سرمازدگی، بارش تگرگ و وزش باد شدید، به محصولات باغی شهرستان بویژه محصول انگور و هسته دارها بوده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.