تولید ۳۱ میلیون اصله نهال در میاندوآب
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۰۰
شناسه : 319956
3
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد: مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: میاندوآب با تولید سالیانه بیش از ۳۱ میلیون اصله نهال یکی از قطب‌های مهم تولید نهال در کشور است.
پ
پ

رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، با بیان اینکه شهرستان میاندوآب در تولید نهال دارای برند ملی و منطقه‌ای است، اظهار کرد: میاندوآب با دارابودن تعداد ۴۶۰ واحد نهالستان به مساحت ۳۱۵ هکتار و تولید سالیانه بیش از ۳۱ میلیون اصله نهال یکی از قطب‌های مهم تولید نهال در کشور است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: تولید نهال در شهرستان میاندوآب برای ۹۴۵ نفر به طور مستقیم، زمینه اشتغال فراهم آورده کرده و سالیانه از این محل یک هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان درآمد عاید نهال کاران شهرستان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۶۰ واحد از نهالستان‌های شهرستان موفق به اخذ مجوز فعالیت از مؤسسه بذر و نهال کشور شده‌اند، افزود: همچنین تعداد ۲۸ واحد به مساحت ۹۹ هکتار نسبت به تمدید مجوز نهالستان اقدام کرده‌اند.

مقدم تصریح کرد: نهال‌های تولیدی در شهرستان میاندوآب در دو گروه مثمر و غیر مثمر بوده که نهال‌های مثمر بیشتر شامل سیب، گلابی، به، هلو، شلیل، زردآلو، گیلاس، آلو، آلبالو، گردو، بادام و انگور و نهال‌های غیره مثمر عمدتاً شامل صنوبر، تبریزی و بید است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به دانش‌بنیان کردن تولید نهال و اجرای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در زمینه تولید نهال‌های پایه رویشی باکیفیت بالا، اظهار کرد: در این زمینه مجوز تولید نهال پایه رویشی با نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی بر احراز شرایط لازم و رعایت اصول فنی نهالستان‌ها، برای ۳۰ واحد از نهالستان‌های این شهرستان صادر شده است.

وی افزود: نهال پایه رویشی در کلیه نهالستان‌های مجوزدار شهرستان میاندوآب عرضه می‌شود.

مقدم تصریح کرد: نهال‌های تولیدی در شهرستان میاندوآب از کیفیت بالایی برخوردار بوده و به نقاط مختلف کشور و کشورهای همسایه از جمله عراق صادر می‌شود.

شهرستان میاندوآب، شهری با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و کریدور شمال غرب کشور بوده و پل ارتباطی بین استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و زنجان به شمار می‌رود و از جایگاه بسیار مهمی در منطقه برخوردار است.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.