امام حسین (ع) برای حفظ دین و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر قیام کردند
۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
شناسه : 310218
6
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری: نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: امام حسین (ع) برای احیا و حفظ دین اسلام و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و اصلاح امت جدشان قیام کردند.
پ
پ

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جواد مجتهد شبستری در گفتگو با خبرنگار زرین خبر با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار کرد: قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ویژگی‌ها، پیام‌ها و اهداف متعددی دارد که قابل‌بیان هستند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: آنچه را که می‌توان مهم‌ترین هدف امام حسین (ع) از این حرکت و قیام عنوان کرد؛ احیای دین و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یعنی همان چیزی است که خود امام حسین (ع) در فرمایشات خویش به آن اشاره می‌کنند.

وی گفت: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) فرمودند من به‌عنوان امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر قیام می‌کنم؛ چون وضعیت جامعه به‌گونه‌ای شده که فساد جامعه را فراگرفته و اهداف و ارزش‌هایی که پیامبر اسلام (ص) برای جامعه معرفی و معین کرده بودند از بین رفته است.

مجتهد شبستری تصریح کرد: بنابراین امام حسین (ع) برای احیا و حفظ دین اسلام و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و اصلاح امت جدشان قیام کردند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: امروز شاهد هستیم که عشق حسین (ع) در دل میلیون‌ها انسان در اقصی‌نقاط دنیا وجود داشته و مردم همه ساله در ایام محرم برای امام حسین (ع) و یارانشان سوگواری و عزاداری می‌کنند.

وی به پیوند مکتب عاشورا و انتظار نیز اشاره کرد و گفت: در زیارات آن حضرت می‌خوانیم که حضرت ولی‌عصر (عج) منتقم خون ایشان است و این خود نقطه امیدی است برای عزاداران و سوگواران اباعبدالله الحسین (ع) که امام‌زمان (عج) منتقم خون سیدالشهدا (ع) است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.