آشنایی با معلم شهید صاحبعلی رضوانخواه
۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰:۰۵
شناسه : 315280
7
پس از آنکه حضرت امام (ره) در سال ۱۳۵۹ فرمان تشکیل نهضت سوادآموزی را دادند، شهید رضوانخواه به دلیل علاقه زیادی که به امر تدریس و پیکار با بی‌سوادی داشت، جذب نهضت سوادآموزی شد.
پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، شهید صاحبعلی رضوانخواه در سال ۱۳۳۳ در روستای کوچکی به نام کانیه‌سر از توابع شهرستان میاندوآب در یک خانواده مذهبی متولد شد.

وی تا پایان چهارم ابتدایی در آن روستا تحصیل کرد و پایه پنجم و ششم را در روستایی نزدیک به روستای خودشان گذراند؛ دوره متوسطه را به دلیل نداشتن بضاعت مالی، روزها کار می‌کرد و در دوره شبانه در شهرستان میاندوآب تحصیل را به پایان رساند.

وی بعد از اتمام تحصیل به خدمت مقدس سربازی اعزام شد که اتمام خدمت سربازی او با اوایل انقلاب اسلامی تقارن داشت که در روستای محل تولدش شروع به فعالیت‌های انقلابی نمود.

شهید رضوانخواه در سال ۱۳۵۸ انجمن اسلامی را با احداث یک کتابخانه کوچک و جذب جوانان محله به آن، تشکیل داد که نوجوانان و جوانان داوطلبانه عضو انجمن اسلامی می‌شدند.

در این مدت شهید چندین بار توسط حزب کومله و دموکرات مورد تعقیب قرار گرفت که به دلیل هوشیاری شهید موفق نشدند کاری انجام دهند.

پس از آنکه حضرت امام (ره) در سال ۱۳۵۹ فرمان تشکیل نهضت سوادآموزی را دادند، شهید رضوانخواه به دلیل علاقه زیادی که به امر تدریس و پیکار با بی‌سوادی داشت، جذب نهضت سوادآموزی شد.

او کارهای مقدماتی و تکمیلی نهضت سوادآموزی روستای محل سکونت خود را انجام داد و پس از دو سال کار در نهضت به استخدام آموزش‌وپرورش درآمد که در نهاد مقدس امور تربیتی چندین سال در مدارس مختلف شهرستان میاندوآب و حومه در امر تحصیل و تعلیم‌وتربیت فرزندان انقلاب میهن اسلامی فعالیت داشت؛ در این مدت در راهپیمایی‌ها مراسم مذهبی و نمازجمعه حضور فعال داشت.

سرانجام بنا بر علاقه زیادی که او به جبهه‌های حق علیه باطل داشت، بعد از امتحانات خرداد سال ۱۳۶۵ از طریق بسیج میاندوآب عازم جبهه‌های شمال غرب منطقه حاج عمران شد که پس از چندین مأموریت در هنگام بازگشت از جبهه جهت دیدار با خانواده و فرزندان در محور مهاباد، میاندوآب در اثر سانحه تصادف به همراه چندین نفر از هم‌رزمانش در تاریخ پنجم مرداد سال ۱۳۶۵ به شهادت رسیدند.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.