آزادسازی خرمشهر، معادلات جنگ را عوض کرد
۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
شناسه : 308379
2
رزمنده میاندوآبی: رزمنده میاندوآبی حاضر در عملیات آزادسازی خرمشهر گفت: آزادسازی خرمشهر فتح‌الفتوح بود که تمام معادلات جنگ را عوض کرد و در واقع آغازی برای پیروزی‌ها بیشتر در دفاع مقدس بود.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، سوم خرداد یک روز تاریخی و فراموش ناشدنی در تاریخ ایران اسلامی است، روزی که در آن با رشادت‌های رزمندگان اسلام، خرمشهر عزیز طی عملیات بیت‌المقدس پس از ۱۹ ماه اسارت به آغوش میهن اسلامی بازگشت.

در این عملیات غرورآفرین و فراموش ناشدنی، رزمندگان میاندوآب در قالب گردان کربلا به فرماندهی شهید حسن زنده‌دل که در عملیات والفجر ۸ به فیض شهادت نائل آمد، حضور پررنگی داشته و در خلق حماسه آزادسازی خرمشهر، نقش‌آفرینی نموده‌اند.

یکی از این رزمندگان میاندوآبی که در عملیات آزادسازی خرمشهر نیز حضور داشت، صاحبعلی عبیدی است که در یکی از مراحل این عملیات به اسارت دشمن درآمده و حدود ۹ سال را در اسارت گذرانده است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه رزمندگان ما به فرمان امام خمینی (ره) لبیک گفته و در جبهه‌ها حضور یافتند، گفت: ما نمی‌توانستیم ببینیم که دشمن به خاک ما حمله کند و مادرشهر و دیار خود بمانیم.

این رزمنده میاندوآبی با بیان اینکه طی این عملیات در اردیبهشت‌ماه به اسارت دشمن در آمد، افزود: ما در منطقه‌ای به همراه چهار نفر دیگر به اسارت دشمن درآمدیم.

وی با اشاره به اینکه کمتر از دو هفته بعد از اسارت ما، خرمشهر آزاد شد، اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر فتح‌الفتوح بود که تمام معادلات جنگ را عوض کرد و در واقع آغازی برای پیروزی‌ها بیشتر در دفاع مقدس بود.

عبیدی با تأکید بر اینکه اتحاد و همدلی، معنویتی که در بین رزمندگان وجود داشت، بی‌بدیل بود؛ تصریح کرد: امروز نیز اتحاد و همدلی و امید به خدا و پیروی از ولایت رمز موفقیت ما است که باید سرلوحه کارهای همه ما باشد.

عملیات بیت‌المقدس که به‌منظور آزادسازی خرمشهر تدارک‌دیده‌شده بود، در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ با رمز «یا علی ابن ابی‌طالب (ع)» در محور اهواز – خرمشهر – دشت آزادگان، به فرماندهی مشترک آغاز شد و طی این عملیات پنج هزار و ۳۸ کیلومترمربع از اراضی اشغال شده از جمله شهرهای خرمشهر و هویزه و نیز پادگان حمید و جاده اهواز – خرمشهر آزاد شده و علاوه بر این شهرهای اهواز، حمیدیه و سوسنگرد از تیررس توپخانه دشمن خارج شده و هم چنین ۱۸۰ کیلومتر از خط مرزی تأمین شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.