انجام ۱۶۵ مورد بازدید از طرح‌های واگذاری اراضی ملی
۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰:۰۱
شناسه : 316620
2
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد: معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: در راستای کنترل و نظارت بر روند اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در اراضی ملی واگذار شده به اشخاص، کارشناسان جهاد کشاورزی از ابتدای امسال تعداد ۱۶۵ مورد بازدید را انجام داده‌اند.
پ
پ

رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، با تأکید بر صیانت از اراضی و منابع ملی، اظهار کرد: در راستای صیانت از اراضی و منابع ملی، جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب برنامه‌های نظارتی را در دستور کار قرار دارد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با بیان اینکه موضوعاتی مانند زمین‌خواری و تغییر اراضی کشاورزی و ملی در این زمینه مطرح است، افزود: در راستای جلوگیری از زمین‌خواری و به‌منظور کنترل و نظارت بر روند اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در اراضی ملی واگذار شده به اشخاص، کارشناسان جهاد کشاورزی میاندوآب از ابتدای امسال تعداد ۱۶۵ مورد بازدید را انجام داده‌اند.

وی گفت: این تعداد بازرسی در بازه‌های زمانی مختلف در سطح ۲ هزار و ۴۲۹ هکتار، از عرصه‌های واگذار شده در اراضی کشاورزی شهرستان میاندوآب انجام‌گرفته است.

مقدم با اشاره به اینکه از بازدیدهای انجام‌گرفته، تعداد ۱۲۶ مورد به مساحت ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار مربوط به طرح‌های کشاورزی و وابسته به کشاورزی است، تصریح کرد: ۳۹ مورد از بازرسی‌ها در مجموع به مساحت ۲۹ هکتار نیز به طرح‌های غیرکشاورزی اختصاص‌یافته است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: بر اساس ضوابط واگذاری از آغاز اجرای این قانون، به‌منظور اجرای ۲۴۲ طرح کشاورزی، وابسته به کشاورزی و غیرکشاورزی؛ از اراضی ملی، زمین در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

وی گفت: در ۵۴ مورد از اراضی ملی واگذار شده نیز با اجرای کامل طرح، منجر به انتقال قطعی مالکیت این اراضی به اشخاص شده و تعداد ۴۱ پرونده نیز به دلیل عدم اجرای کامل طرح، اراضی ملی از اشخاص خلع‌ید شده است.

مقدم تصریح کرد: در آخرین مورد نیز عقد قرارداد اجاره واگذاری اراضی ملی روستای ویس آقا، به مساحت ۵ هکتار و ۸۵۰۰ مترمربع، برای اجرای طرح علوفه کاری، در یکی از دفاتر ثبت‌اسناد رسمی این شهرستان انجام شد.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.