۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی میاندوآب به سیستم های نوین آبیاری تجهیز شد
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۸:۱۰
شناسه : 294314
9
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب؛ دیانتی با اشاره به تغییر الگوی کشت و ترویج روش های نوین آبیاری در میاندوآب، گفت:  بیش از ۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری تجهیز شده است.
پ
پ

علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های بخش کشاورزی میاندوآب،گفت: دشت حاصلخیز میاندوآب بالغ بر ۹۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت بوده که ۲۹ هزار هکتار اراضی آن دیم و بیش از ۶۰ هزار هکتار زمین زراعی آبی است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: تنوع کشت انواع محصولات زراعی و باغی  در میاندوآب بیش از ۵۰ نوع بوده و سالانه بیش از یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید می شود.

وی با اشاره به تجهیز بیش از ۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری، اظهار کرد: بیش از هفت هزار و ۶۰۰ هکتار احداث شبکه آبیاری و زهکشی انجام گرفته و تغییر الگوی کشت و توسعه محصولات کم آب بر نظیر گیاهان داروئی، زعفران، گل محمدی و ….از جمله این اقدامات است.

دیانتی از میاندوآب به عنوان یکی از قطب های اصلی پرورش دام نام برد و تصریح کرد: ۸۵ هزار راس دام سنگین و ۴۳۰ هزار دام سبک در این شهرستان وجود دارد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با بیان اینکه سالیانه ۱۲۰ هزار تن شیر خام در این شهرستان تولید می شود، گفت: توسعه صنایع تبدیلی و غذایی و افزایش ظرفیت سردخانه ها به ۹۰ هزار تن، کنترل آفات و بیماری‌ها با استفاده از پهپاد و …. از فعالیت شاخص جهاد کشاورزی میاندوآب است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.