۹۲ مورد اعلام‌جرم علیه واحدهای فاقد علامت استاندارد
۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴
شناسه : 318431
2
مسئول اداره استاندارد در میاندوآب خبر داد: مسئول اداره استاندارد در میاندوآب گفت: در سال گذشته ۹۲ مورد علیه واحدهای تولیدی فاقد کاربرد علامت استاندارد در این شهرستان اعلام‌جرم شد.
پ
پ

محمد چرانی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، با ارائه گزارشی از عملکرد اداره استاندارد در میاندوآب در سال گذشته و با اشاره به عزم این اداره برای ارتقای کیفی تولیدات و خدمات، اظهار کرد: در سال گذشته ۹۲ مورد علیه واحدهای تولیدی فاقد کاربرد علامت استاندارد در این شهرستان اعلام‌جرم شد.

مسئول اداره استاندارد در میاندوآب افزود: سال گذشته ۲۳۷ مورد بازرسی فنی و ۲۰۸ مورد نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی شهرستان در راستای انجام مأموریت‌ها انجام‌گرفته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۹۸۶ مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام شده است، افزود: ۱۸۱ مورد بازرسی و ارزیابی عملکرد نازل‌های سوخت مایع، ۹۰ مورد بازرسی طرح سنجش اوزان و کمیت کالا در قالب طرح خالص فروشی، ۲۸ مورد بازرسی عملکرد اوزان سبک واحدهای صنفی و ۲۰ مورد صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد نیز سال گذشته انجام‌گرفته است.

چرانی تصریح کرد: همچنین سال گذشته ۱۱ مورد تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد، ۶۰ مورد صدور و تمدید پروانه تأیید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت، یک هزار و ۱۰۰ ساعت آموزش مدیران کنترل کیفیت، ۱۱۰ مورد بازرسی و ارزیابی مراکز خدماتی نظیر باشگاه‌های ورزشی، مدارس، مهدهای کودک، مراکز قالی‌شویی و ترمینال انجام گرفت.

مسئول اداره استاندارد در میاندوآب اظهار کرد: سال گذشته ۲ مورد پرونده تخلف به دلیل کیفیت پایین‌تر از حد استاندارد و دارای مغایرت بحرانی کمیسیون ماده ۴۲ منجر به اصلاح خط تولید تشکیل شده است.

وی افزود: شهروندان برای اطمینان از اصالت و انطباق کالای مشمول استاندارد، کد ۱۰ رقمی چاپ شده در زیر علامت استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال نمایند.

چرانی با اشاره به عزم راسخ اداره استاندارد برای ارتقای کیفی تولیدات و خدمات و تحقق شعار سال، گفت: عملکرد اداره استاندارد در سال جدید نیز در راستای منویات مقام معظم رهبری، حفظ حقوق مردم و در جهت اجرای سرفصل‌های ذکر شده در قانون تقویت و توسعه استاندارد خواهد بود.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.