۶ تن پلی استایرن انبساطی در میاندوآب کشف شد
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۱۲
شناسه : 305774
3
سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب: سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب از کشف مقدار شش تن پلی استایرن غیر مجاز از دو واحد تولیدی خبر داد.
پ
پ

رضا بهروزی در گفت‌وگو با خبرنگار زرین خبر، اظهار کرد: بدنبال ایجاد التهاب در بازار برخی از محصولات صنایع پایین دست پتروشیمی و در راستای جلوگیری از تخلفات احتمالی با رویکرد ایجاد رفاه و رضایتمندی عمومی، بازرسی از بازار مواد اولیه این حوزه بصورت ویژه در دستور کار تیم های نظارتی این اداره قرار گرفت.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب افزود: در این راستا با تلاش شبانه روزی بازرسان، مقدار شش تن پلی استایرن انبساطی ۲۰۰ که به صورت غیرمجاز توسط دو واحد تولیدی عرضه و تهیه شده بود کشف و ضبط شد.

وی گفت: این مقدار بعد از جذب، به صورت خارج از شبکه توسط مدیر یکی از واحدها در سطح شهرستان عرضه شده بود که توسط بازرسان کشف و  گزارش بازرسی با عنوان عرضه خارج از شبکه به ارزش دو میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال برای وی تنظیم شد.

بهروزی تصریح کرد: همچنین برای فرد دیگری که به صورت خارج از شبکه پلی استایرن را از آن واحد تهیه نموده بود، پرونده تخلفاتی با عنوان تهیه خارج از شبکه به ارزش دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تنظیم و پرونده این واجد نیز به عنوان متخلف جهت صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب افزود: این واحد مقدار شش تن ماده اولیه با هدف تولید یونولیت و تنظیم بازار کالای مذکور به واحد اول تحویل داده بود.

وی افزود: پلی استایرن کشف شده به مقدار شش تن از نوع انبساطی با گرید ۲۰۰ بوده که پرونده تخلفاتی جمعاً به ارزش ریالی چهار میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال تنظیم و جهت صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

بهروزی گفت: هر گونه تهیه و عرضه کالای مذکور در وضعیت بهین یابی بوده و از طریق شرکت بورس کالای ایران انجام می شود و علاوه بر این، مواد اولیه تحویل شده به واحدهای تولیدی ، صرفا بایستی جهت تولید و مصرف خریداران یونولیت استفاده شود و هرگونه بهره برداری دیگر ممنوع و قابل تعقیب است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.