۴ اکیپ دامپزشکی میاندوآب بر ذبح دام در روز عید قربان نظارت می کنند
۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۸:۲۲
شناسه : 301297
2
رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب: رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب گفت: چهار اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی بر ذبح دام در روز عید قربان در این شهرستان نظارت می کنند.
پ
پ

مهدی فتاحی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر اظهار کرد: شبکه دامپزشکی میاندوآب آمادگی کامل برای روز عید قربان را دارا بوده و تدابیر لازم و تشکیل اکیپ های نظارت شرعی و بهداشتی برای روز عید قربان در شهرستان میاندوآب انجام گرفته است.

رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب افزود: امسال نیز مانند همه ساله قبل از فرا رسیدن عید قربان، شبکه دامپزشکی با ارگانهای ذیربط در راستی انجام نظارتهای بهداشتی و شرعی دام های قربانی و تضمین سلامت گوشت قرمز مصرفی شهروند گرامی همکاری می کند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک با ادارات و نهادهای مختلف در راستای برنامه ریزی برای تشکیل اکیپ های مشترک، گفت: در این راستا  یک اکیپ ثابت در محل اداره دامپزشکی و سه اکیپ سیار از ارگانهای ذیربط در سطح شهر بر عرضه گوشت قرمز نظارت خواهند داشت.

فتاحی با بیان اینکه کشتارگاه صنعتی دام میاندوآب در شب و صبح عید قربان فعال بوده و آماده ارایه خدمات بهداشتی و ذبح شرعی از طریق ناظرین بهداشتی دامپزشکی دامهای قربانی شهروندان است، تصریح کرد: از مردم عزیز خواهشمندیم تا دام های ویژه نذری عید قربان را در کشتارگاه دامی شهرستان ذبح کنند تا از آلودگی زیست محیطی و بیماریهای مشترک بین انسان و دام جلوگیری شود.

رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب افزود: مردم هم چنین می توانند با شماره تماسهای ۴۵۲۲۸۲۶۰ و ۴۵۲۲۴۵۲۲ تماس حاصل نموده و  درخواست معاینه بر ذبح شرعی و بهداشتی داشته باشند که در این صورت نیز سریعا کارشناس بهداشتی و ناظر شرعی به محل قربانی اعزام خواهد شد.

وی با بیان اینکه همکاران شبکه دامپزشکی آماده هرگونه مشاوره هستند، اظهار کرد: به مردم توصیه می شود گوشت مورد نیاز خود را از مراکز عرضه مجاز و قصابی ها تهیه و به ممهور بودن لاشه ها به مهر دامپزشکی و لیبل نظارت شرعی توجه ویژه نمایند و از تهیه گوشت از افراد بی هویت، فاقد کارت بهداشتی و سرراهی مطلقا خودداری نمایند.

رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب در پایان به افراد سودجو و فرصت طلب هشدار داد و گفت: برابر هماهنگی های انجام گرفته با مراجع محترم قضایی و نیروی محترم انتظامی و شهرداری، با هرگونه کشتار غیرمجاز به قصد فروش و سودجویان خارج از کشتارگاه و بدون نظارت بهداشتی دامپزشکی که سلامت مردم را مورد تهدید قرار دهد، بشدت برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.