۳۷ درصد سرپرستان خانوار های روستایی آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزی و روستایی هستند
۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۸:۴۶
شناسه : 280965
4

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی، روستاییان و عشایر آذربایجان غربی گفت: ۳۷ درصد سرپرستان خانوار های ساکن روستاها در آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزی و روستاییان هستند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، یونس معزز در گفت و گو با خبرنگاران در میاندوآب اظهار کرد: هم اکنون ۸۷ هزار سرپرست خانوار در استان تحت پوشش صندوق بیمه روستاییان و عشایر هستند که از این تعداد دو هزار و ۷۰۰ نفر از مزایای این بیمه شامل از کارافتادگی، بازنشستگی، مستمری بازماندگان برخوردار هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی، روستاییان و عشایر آذربایجان غربی با بیان اینکه افراد در محدوده سنی ۱۸ تا ۵۰ سال ساکن روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، کشاورزان ساکن روستاها، کارکنان شرکت های فنی و مهندسی کشاورزی و دامپزشکی، شاغلان فصلی و یا رانندگانی که با حمل بار و مسافر در بخش کشاورزی مشغول هستند می توانند تحت پوشش صندوق بیمه روستاییان و عشایر قرار بگیرند.

وی گفت: در سالجاری نرخ این بیمه از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال تا ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال تعیین شده است و ۲ برابر آن را نیز دولت پرداخت می کند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی، روستاییان و عشایر آذربایجان غربی تصریح کرد: همچنین افراد و یا آن دسته از کشاورزانی که توان پرداخت این بیمه را به صورت یکجا ندارند، این امکان برای آنها فراهم شده که در ۲ یا چهار قسط پرداخت کنند.

معزز با بیان اینکه از سوی سازمان هدفمند سازی یارانه ها اطلاعات کامل هویتی سرپرستان خانوار ساکن در روستاها که تحت پوشش هیچ گونه بیمه اجتماعی نیستند، در اختیار صندوق بیمه روستاییان و عشایر قرار گرفته است، گفت: این تعداد در آذربایجان غربی ۱۴۴ هزار نفر است که امیدواریم با برنامه ریزی سه ساله و با تشکیل ستاد های راهبردی در مرکز استان و شهرستان ها ابتدا توسط کارگزاران این بیمه و سپس با همکاری و با استفاده از ظرفیت نهاد های عضو این ستاد نسبت به پوشش ۱۰۰ درصدی این قشر از جامعه روستایی در این بیمه اقدام شود.

وی اظهار کرد: هم اکنون در آذربایجان غربی ۱۰۴ کارگزار فعال در امر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر فعالیت دارند که تاکنون ۳۷ درصد سرپرستان خانوار های ساکن در روستاها را تحت پوشش این بیمه قرار داده اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی، روستاییان و عشایر آذربایجان غربی گفت: در میاندوآب نیز ۱۱ هزار و ۴۰۰ نفر تحت پوشش این بیمه هستند که در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن میزان عضویت کشاورزان و افراد ساکن در روستاهای این شهرستان ۸۷ درصد رشد داشت.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.