۳۱۹ هکتار از اراضی میاندوآب مجهز به سیستم نوین آبیاری تحت فشار شد
۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
شناسه : 305523
4
همزمان با دهه مبارک فجر؛ همزمان با دهه مبارک فجر، بهره برداری از 319 هکتار سیستم نوین آبیاری تحت فشار در میاندوآب آغاز شد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، در این مراسم که با حضور نماینده مجلس، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستانی و استانی در محل ایستگاه پمپاژ زون z1-2   واحد عمرانی یک، واقع در اراضی روستای قره تپه و حاجی بهزاد برگزار شد، ۳۱۹ هکتار سیستم نوین آبیاری تحت فشار، با اعتبار بالغ بر ۳۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مورد بهره برداری قرار گرفت.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب در این مراسم، گفت: پروژه های بخش آب و خاک این شهرستان که امروز مورد بهره برداری قرار گرفتند شامل شبکه فرعی سیستم های نوین آبیاری تحت فشار بصورت تجمیعی در اراضی پایاب بند انحرافی سد نوروزلو (زون z1-2   واحد عمرانی یک) به مساحت ۳۱۰ هکتار در روستای حاجی بهزاد و قره تپه و تعداد چهار طرح سیستم نوین آبیاری بارانی کلاسیک به مساحت ۸٫۵ هکتار در روستاهای سیستک، حاصل قوبی افشار، وکیل کندی و سرچنار بودند.

علی دیانتی افزود: ۸۵ درصد اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه ها به مبلغ ۲۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی بصورت کمک بلاعوض پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه ها با هدف افزایش راندمان و صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی اجرا می شوند، گفت: با آغاز بهره برداری از این پروژه ها حدود ۱٫۵ میلیون مترمکعب در مصرف آب کشاورزی صرفه جویی و برای تعداد ۳۱۶ نفر بصورت مستقیم زمینه اشتغال فراهم می شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.