۲۵۰۰ تن دپو شن و ماسه غیرمجاز در میاندوآب کشف و جمع آوری شد
۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۸:۰۶
شناسه : 299693
7
سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب گفت: حدود دوهزار و 500 تن شن و ماسه حاصل از دپوی غیر قانونی در یکی از روستاهای همجوار رودخانه زرینه رود میاندوآب کشف و مصادره شد.
پ
پ

اکبر اسدی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر اظهار کرد: در راستای صیانت از منابع عمومی و جلوگیری ازتضییع بیت المال و برداشت های غیر مجاز شن و ماسه از بستر رودخانه ها و معادن شهرستان میاندوآب، طرح ساماندهی برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه ها اجرا می شود.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب افزود: در راستای اجرای این طرح و با حکم ویژه دادستان میاندوآب و با تاکید و جدیت فرماندار و حضور بازرسان این اداره با همکاری نیروهای انتظامی و یگان ویژه و ارگان های ذیربط افرادی که بصورت غیر مجاز اقدام به برداشت مصالح رودخانه ای کرده بودند را شناسایی کردند.

وی گفت: در این زمینه مقدار یک هزار و ۴۰۰ متر مکعب در حدود دوهزار و ۵۰۰ تن شن و ماسه حاصل از دپوی غیر قانونی این افراد در یکی از روستاهای همجوار رودخانه زرینه رود میاندوآب مصادره و با هماهنگی نهادهای مربوطه جهت مصارف عمرانی عام المنفعه در اختیار دستگاه های خدمات رسان قرار گرفت.

اسدی با اشاره به رصد مستمر معادن و انباشت مصالح واحدها، تصریح کرد: هر گونه برداشت غیر مجاز شن و ماسه از بستر رودخانه ها تصرف در اموال عمومی و دولتی بوده و جرم تلقی می شود و نیازمند اخذ مجوز قانونی از سازمان صمت است.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب با بیان اینکه سودجویان و فرصت طلبانی که به روش های مختلف اقدام به دپوی مصالح کرده و معادن و منابع ملّی را به تاراج می برند منتظر برخورد قاطع و تعقیب شدید قضایی باشند، افزود: در راستای صیانت از منابع عمومی و جلوگیری ازتضییع بیت المال و برداشت های غیر مجاز شن و ماسه از بستر رودخانه ها و معادن شهرستان با خاطیان امر بصورت جدی و مطابق قانون برخورد می شود  .

وی اظهار کرد: تمامی واحدهای شستشو و دانه بندی شن و ماسه موظف هستند مصالح مورد نیاز خود را با اخذ مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت  و یا از افراد مجاز تهیه کنند که در صورت عدم رعایت مصوبه مذکور توسط متصدی واحدها تمامی مصالح موجود در واحد به عنوان تهیه غیر مجاز تلقی و برخورد قانونی لازم معمول می شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.