۲۳ اتحادیه صنفی در میاندوآب فعالیت می کنند
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۸:۰۸
شناسه : 298886
8
سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب: سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب گفت: 23 اتحادیه صنفی در میاندوآب فعالیت می کنند که انتخابات چهار اتحادیه اخیرا برگزار و روسای جدید آنها شناخته شدند.
پ
پ

اکبر اسدی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به فعالیت ۲۳ اتحادیه صنفی در میاندوآب، اظهار کرد: انتخابات اتحادیه ها هر چهار سال یک بار برگزار و یک نفر از داوطلبین با رأی مستقیم کسبه بعنوان رئیس اتحادیه انتخاب می شود و نهایتاً با برگزاری انتخابات هیأت رئیسه این روسای اتحادیه ها از بین خودشان یک نفر را با رأی گیری به سمت ریاست اتاق اصناف شهرستان انتخاب می کنند.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب افزود: اخیرا نیز به استناد مفاد ماده ۲۲ قانون نظام صنفی و نظر به مصوبه کمیسیون نظارت، روسای جدید سه اتحادیه از ۲۳ اتحادیه صنفی شهرستان با برگزاری انتخابات مشخص شدند.

وی گفت: بر اساس این انتخابات در اتحادیه فلزکاران اسکندر توحیدی با کسب ۱۰۱ رأی، در اتحادیه کتابفروشان، عکاسان و فیلمبرداران وحید ابراهیمی با کسب ۱۶۷ رأی و در تعمیرکاران اتومبیل مسلم قمصری با کسب ۲۲۲ رأی بعنوان رئیس انتخاب شدند.

اسدی با بیان اینکه انتخابات الکترونیکی اتحادیه‌های صنفی بصورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، تصریح کرد: هم چنین انتخابات پوشاک و خرازان نیز به دلیل عدم رسیدن به حد نصاب، مجددا در آینده تکرار می شود.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و افزایش گرایش مردم به خریدهای آنلاین اصناف و کسبه بازار با آسیب هایی مواجه شدند که یکی از آن ها کاهش صدور مجوزهای صنفی و به تبع آن کاهش درآمدهای اتاق های اصناف بوده است.

وی اظهار کرد: تسریع در واکسیناسیون و کاهش ترس عمومی نسبت به خرید حضوری ، جذابیت تمدید جواز کسب و درخواست پروانه صنفی را افزایش داده که در همین راستا برگزاری انتخابات اتحادیه های صنفی با رویکرد حمایت از اصناف از سر گرفته می شود .

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.