۲۲ مدرسه به صورت مشارکتی در میاندوآب در حال احداث است
۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۸:۴۴
شناسه : 293336
6
مدیرکل مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی:

مدیرکل مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی گفت: هم‌اکنون ۲۲ مدرسه با ۱۲۶ کلاس درس به صورت مشارکتی در سطح شهرستان میاندوآب در حال احداث است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، سپیده طیب‌قاسمی امروز در مراسم کلنگ زنی سه باب مدرسه در میاندوآب در سخنانی، اظهار کرد: هم‌اکنون ۲۲ مدرسه با ۱۲۶ کلاس درس به صورت مشارکتی در سطح شهرستان میاندوآب در حال احداث است.

مدیرکل مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی افزود: ۹ باب مدرسه با ۷۱ کلاس درس از محل اعتبارات دولتی و ۱۳ مدرسه با ۵۵ کلاس درس توسط خیران در میاندوآب در حال احداث است.

وی با اشاره به وضعیت آذربایجان غربی از لحاظ سرانه آموزشی اشاره کرد و گفت: آذربایجان‌غربی از نظر سرانه فضای آموزشی جزو استان‌های کم برخوردار در کشور است که لازم است در این زمینه قدم های اساسی برداریم.

طیب‌قاسمی با بیان اینکه خیرین نیک‌اندیش در امر ارتقای کیفیت فضاهای آموزشی مدارس استان مساعدت ویژه ای دارند، تصریح کرد: اگر مشارکت خیران نباشد نمی‌توان پاسخگوی نیازهای دانش‌آموزان در امر توسعه فضاهای آموزشی شد.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش میاندوآب نیز در این مراسم، گفت: امروز سه باب مدرسه با ۱۸ کلاس درس و با مشارکت ۱۰۰ درصدی بانک رفاه کارگران در روستاهای “‌حاصل‌قوبی افشار”، “حسن‌آباد” و “بشیرخان‌کندی” هر کدام با ۶ کلاس درس کلنگ زنی می‌شود.

بهروز تقی نژاد افزود: این مدارس در مجموع به مساحت ۲۱۰ مترمربع زمین و با برآورد ۳۵ میلیارد ریال اعتبار احداث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه میاندوآب از نظر سرانه فضای آموزشی ۴.۳۰ مترمربع از متوسط کشوری و استانی پایین است، اظهار کرد: درسال‌های گذشته اقدامات موثری در امر مدرسه‌سازی در میاندوآب برداشته شده است و امیدواریم با کمک خیرین قدم  های مثبتی در راستای جبران این مشکل برداریم.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران کشور نیز در این آیین اظهار کرد: بانک رفاه کارگران کشور تاکنون ۱۹ مدرسه در مناطق کم برخوردار کشور احداث و تحویل آموزش و پرورش داده است.

اسماعیل لله‌گانی گفت: علاوه بر این ۲ باب مدرسه نیز بازسازی کرده و ۶ باب نیز در استان‌های مختلف کشور در حال ساخت است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.