۲۰ طرح کشاورزی، خدماتی و فرهنگی در میاندوآب‌ افتتاح و کلنگ‌زنی شد
۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۹:۵۴
شناسه : 292930
5

همزمان با دهه مبارک فجر ۲۰ طرح کشاورزی، خدماتی و آموزشی با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان میاندوآب در بخش باروق این شهرستان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، این طرح‌ها شامل ۱۰ طرح مخابراتی، مزرعه پرورش شترمرغ مولد، پنج واحد مسکن مددجویی کمیته امداد و آغاز ساخت چهار باب مدرسه در بخش باروق میاندوآب‌ است.

نخستین واحد پرورش شترمرغ مولد در میاندوآب به بهره‌برداری رسید

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب‌ در مراسم افتتاح این طرح گفت: این واحد در روستای آقکند باروق با ظرفیت ۷۵ قطعه در ۱۷ هزار مترمربع زمین با ۵۶۰ مترمربع مسقف و ۶ هزار مترمربع جایگاه نگهداری شترمرغ ساخته شده است.

علی دیانتی با بیان اینکه برای ساخت آن نیز ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده‌است، افزود: از این میزان، ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال آن تسهیلات بانکی توسط پست بانک اعطا شده و مابقی نیز آورده شخصی است‌.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این طرح برای سه نفر به صورت مستقیم زمینه اشتغال فراهم شده است، گفت: با توجه به اینکه این واحد به عنوان نخستین مزرعه پرورش شترمرغ مولد در میاندوآب است به علت اهمیت آن الگویی برای ایجاد تنوع اشتغال در حوزه کشاورزی در شهرستان خواهد بود.

کلنگ ساخت ۴ باب مدرسه در میاندوآب‌ به زمین زده شد

مدیر آموزش و پرورش میاندوآب‌ در حاشیه آیین کلنگ زنی این مدارس به خبرنگاران گفت: این مدارس در مجموع با ۱۴ کلاس درس شامل روستای “یلک‌لو” با چهار کلاس درس، روستای “چای‌قطار” با سه کلاس درس، روستای”قره‌بوغاز” با یک کلاس درس و مدرسه شبانه روزی دخترانه در روستای “نختالو” است.

بهروز تقی‌نژاد افزود: چهار کلاس درس از این تعداد با مشارکت ۱۰۰ درصدی خیران‌ و ۱۰ کلاس درس نیز به صورت مشارکتی ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه این مدارس در یک هزار و ۲۰۰ مترمربع و با پوشش قرار دادن ۴۵۰ دانش‌آموز ساخته می‌شود، گفت: ساخت این مدارس یکی از نیازهای این منطقه بود چرا که وضعیت این مدارس با توجه به تراکم دانش‌آموز نامطلوب بود که با عنایت خداوند متعال و با مشارکت خیری از تهران و همچنین خیران میاندوآب احداث خواهد شد.

تقی‌نژاد افزود: این اقدامات گامی بزرگ برای توسعه عدالت آموزشی در راستای یکی از شعارهای آموزش و پرورش در توجه به مناطق محروم است.

۱۰ طرح مخابراتی با بیش از ۱۰۱ میلیارد ریال در میاندوآب به بهره‌برداری رسید

رییس اداره مخابرات میاندوآب‌ در آیین بهره‌برداری از این طرح‌ها به خبرنگاران گفت: سایت موبایل الکل‌سازی در بخش باروق با هزینه ۲۰ میلیارد ریال، سایت موبایل “شعبانلو” در بخش مرحمت‌آباد با ۲۵ میلیارد ریال هزینه، ارتقای تکنولوژی سایت‌های موبایل به ۴G در روستای “سوگلی‌تپه”، کوی‌های “بهی”، “رابری” و “مسکن‌ مهر” با ۱۸ میلیارد ریال و ارتقای تکنولوژی به ۴G در روستای نصیرکندی با چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از جمله‌ این طرح‌ها ست.

خیرالله‌نیا افزود: همچنین سیستم انتقال CWDM در بخش مرکزی با هزینه هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، سیستم انتقال دوکارت ۹۹۵۳ در بخش مرکزی با سه میلیارد و ‌۴۰۰ میلیون ریال، سیستم انتقال OPTIMUX در سایت آموزش کشاورزی میاندوآب‌ با هزینه ۲میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال، احداث فیبر نوری خانگی با هشت میلیارد و ۷۵۰میلیون ریال و کافو نوری میدان عاشورا و کوی‌های ولی‌آباد و تقی‌آباد در شهر میاندوآب هر کدام با پوشش قرار دادن ۵۱۲ مشترک با هزینه ۲۱میلیارد ریال دیگر طرح‌های مخابراتی است که به صورت همزمان بهره‌برداری شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.