۲۰۰ میلیارد ریال برای اجرای دستک ها و ایجاد سایت گردشگری پل تاتائو میاندوآب نیاز است
۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
شناسه : 300612
5
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: برای اجرای دستک‌ها و دسترسی به پل تاریخی تاتائو میاندوآب و احداث سایت فرهنگی و گردشگری در محیط پیرامون این پل به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، جلیل جباری در گفت و گو با خبرنگاران در حاشیه بازدید از پل تاریخی تاتائو میاندوآب با اشاره به مرمت و بهسازی این پل تاریخی، اظهار کرد:یکی از اقدامات در خصوص این اثر، ساختار اصلی و بدنه پل است که کار مرمت بنا و تحکیم بستر آن اجرا شده و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی افزود: برای اجرای دستک‌ها و دسترسی به پل تاریخی تاتائو میاندوآب و احداث سایت فرهنگی و گردشگری در محیط پیرامون این پل به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی گفت: برای اجرای دستک‌ها و دسترسی به پل ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار و هم چنین برای ساماندهی محوطه بیرونی و  ایجاد فضای سبز، روشنایی، احداث سرویس های بهداشتی و مبلمان احداث این امکانات نیز ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

جباری با اشاره به جلسه مشتکر با فرماندار و شهردار میاندوآب در مورد ایجاد سایت گردشگری و تفرجگاه برای عموم مردم و مسافران در کنار پل تاریخی تاتائو، تصریح کرد: طی تفاهم‌نامه ای با فرمانداری و شهرداری میاندوآب مقرر شد که کار پیگیری جذب منابع اعتباری از استان و سطح ملی از سوی اداره‌کل میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی انجام گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی افزود: تلاش داریم هم از اعتبارات ملی و هم از طریق سازمان برنامه و بودجه استان و با همکاری شهرداری میاندوآب پس از عملیات طراحی توسط مشاور، این اثر تاریخی را مرمت و همچنین زیرساخت‌های گردشگری آن را تکمیل کنیم.

وی اظهار کرد: با اجرای این عملیات پیش بینی می‌شود طی ۲ سال آتی این طرح به اتمام رسیده و آماده استقبال از گردشگران و مسافران شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.