گفتمان مقاومت انقلاب اسلامی، برگرفته از تعالیم دینی و اسلامی است/حربه دشمن ایجاد اختلاف و جنگ روانی برای ناامیدی مردم است
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
شناسه : 281370
5

امام جمعه میاندوآب گفت: اگر گزینه قطعی ملت ایران در مواجهه با دشمن، مقاومت در همه زمینه ها است، این موضع گیری پشتوانه دینی و ایمانی دارد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام، اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، گزینه قطعی ملت ایران در مواجهه با دشمن، مقاومت در همه زمینه هاست و این فرمایش نیز برگرفته از مبانی دینی است.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به برخی از شیوه های دشمنان از نگاه قرآن، افزود: ایجاد تردید و ترس، ایجاداختلاف بین مومنان و جنگ روانی از جمله شیوه های دشمنان از نگاه قرآن است.

وی با بیان اینکه ایجاد تردید و ترس در انسان از جمله ابزارهای مهم دشمنان است، گفت: دشمن برای دست یابی به اهداف خود به دنبال ایجاد رعب و ترس بوده و در این راه 40 سال است که به بوق و کرنا می زند و با استفاده از امپراطوری رسانه ای خود، هدفش را دنبال می کند.

حسن زاده، ایجاد اختلاف و تفرقه بین مومنان را از دیگر ابزارهای دشمنان برشمرد و تصریح کرد: ایجاد فتنه و اختلاف انگیزی  از دیگر روش های دشمنان است چرا که اختلاف سبب شکستن صفوف مستحکم مومنان شده و دشمنان از آن برای دست یابی به اهدافشان استفاده می کنند.

امام جمعه میاندوآب به جنگ روانی دشمنان اشاره و اظهار کرد: دشمنان در ایجاد جنگ روانی از روش هایی مانند تحقیر مومنان و بزرگنمایی مخالفان و دشمنان، توجیه، شایعه، تضعیف باورهای دینی، اظهارات دروغین و ریاکارانه مانند فرستادن ناو از یک طرف و دادن شماره تلفن از طرف دیگر، وعده های دروغین و فریب و…، برای القای یاس و ناامیدی در مردم و روی برگرداندن از اولیا الله و دستورات الهی استفاده می کند.

وی با بیان اینکه دشمن، دائم به دنبال مکر و حیله است، افزود: دشمن مکار و حیله گر، با ترفند و نیرنگ به میدان آمده و از پشت خنجر می زند.

حسن زاده در ادامه به سیاست های کلی مبارزه با دشمنان در قرآن کریم اشاره کرد و گفت: تجهیز به قدرت ایمان،  افزایش قدرت نظامی، ممنوعیت دوستی با بیگانگان و جهاد و مبارزه با دشمن از سیاست های مبارزه با دشمنان در قرآن کریم هستند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه یاد خدا، ایمان، صبر و استفامت، پرهیزگاری و توکل و یقین به وعده های الهی و تقوا سبب افزایش قدرت معنوی در انسان می شود، تصریح کرد: در 40 سال عمر با برکت انقلاب اسلامی، نقش وعده های الهی و امدادهای غیبی پررنگ بوده و سبب حفظ انقلاب از گزند دشمنان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه باید روز به روز بر قدرت دفاعی و نظامی خود بیافزاییم، اظهار کرد: اسلام در قرآن به مومنان برای قوی شدن در برابر دشمنان دستور می دهد و ” واعدوا لهم ما استطعتم من قوه” دستور قرآن در این باره است.

حسن زاده با اشاره به اینکه اگر گزینه قطعی ملت ایران در مواجهه با دشمن، مقاومت در همه زمینه ها است، این موضع گیری پشتوانه دینی و ایمانی دارد، افزود: بر اساس تعالیم دینی و قرآنی، نباید به دشمنان اعتماد کرد و سرنوشت جامعه دینی را در مسائل مهم به بیگانگان گره زد.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه مبانی دینی به ما می گوید که باید با کفار و دشمنان مبارزه کرد، گفت: سستی در برابر دشمنان که از هر فرصتی برای ضربه زدن استفاده می کنند، سبب نابودی دین و مومنان می شود لذا خداوند بر این اساس، جهاد و مبارزه با کفار و دشمنان را یکی از واجبات مهم قرار داده است.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.