گسترش برخورداری های عمومی و امکانات مادی با آغاز انقلاب اسلامی/ ملک و املاک غصبی رضاخان چگونه به محرومان بازگشت؟
۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۸:۱۴
شناسه : 279398
3

دشمنان انقلاب اسلامی در طول چهل سال گذشته تلاش کردند با توطئه چینی های مختلف بین مردم و نظام فاصله بیاندازند و یکی از این راه ها نمایش دروغین ظلم به مردم از سوی انقلاب اسلامی بوده است اما حقیقت این است که هیچگاه از ظلمی که پیش از انقلاب به مردم شده سخن نگفته اند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، ایجاد جامعه ای مبتنی بر عدالت اجتماعی، از جمله آرمان‌های بعثت انبیای بزرگ الهی است که جایگاه ویژه ای در اندیشه اسلامی دارد؛ در همین راستا یکی از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی در چند سال گذشته نیز ایجاد عدالت اجتماعی و برخورداری همه مردم از رفاه نسبی است.

در همین راستا رهبر انقلاب در تبیین این دستاوردها فرموده اند: «نظام اسلامی آمد و آن برنامه و نقشه ی غلطی را که در این مملکت بود- که هیچ حقی برای روستا و روستانشین و شهرهای دور دست و طبقات محروم قائل نبودند- تغییر داد و بیشترین اهتمام را روی این چیزها گذاشت.»

ایشان همچنین گفته اند: « امروز بیشترین اهتمام دولت خدمت گزار ما برای نقاط محروم است. در طول دوران انقلاب، همیشه دولت ها این طور بودند؛ بیشترین اهتمامشان برای مردم محروم و نقاط محروم بود و کارهای فراوان و خدمات عظیمی هم انجام گرفته است. اینها به برکت همین عنصر عدالت اجتماعی در خط امام است.»

رهبر انقلاب در خصوص پیشرفت های مادی در راستای ایجاد عدالت اجتماعی هم تأکید کردند که اگر این کشور توانست در میدانهای تحرک و پیشرفت مادی به موفقیتهایی دست پیدا کند؛ اگر توانست علم و فناوری و صنعت پیدا کند؛ اگر توانست یک سیاست بین المللی و یک دیپلماسی قوی پیدا کند؛ اگر توانست اقتصاد جامعه را سر و سامان دهد؛ این میشود یک تمدن جدید؛ این در تاریخ کم سابقه است و در مقابل تمدن غربی یک پدیدهی به شدت هشداردهنده است.

انقلاب اسلامی در مجال اندک، امکانات محدود و شرایط دشوار توانست راهی به سوی عدالت اجتماعی باز کند و دگرگونی اساسی در زندگی مردم ایجاد نماید. کم کردن فاصله ی طبقاتی، تقسیم ثروت عمومی میان مردم و ایجاد فرصت های برابر، گام های بلند و ارزشمندی بود که طی سه دهه ی گذشته صورت گرفت و راه را برای پیشرفت هموارتر کرد. اینک هر چند که نظام اسلامی به عدالت اجتماعی نزدیک تر شده است، اما هنوز تا رسیدن به آن، راه های زیادی باید بپیماید که می پیماید.

رژیم پهلوی ثروت زیرزمینی و روزمینی کشور را به تاراج می برد و یا به اطرافیان خود پیشکش می کرد. «خود شاه و برادران و خواهرانش، جزو کسانی بودند که بشترین ثروت اندوزی شخصی را کردند.

رضاخان در دوران شانزده، هفده ساله ی سلطنت خود، ثروت کلانی اندوخت. بد نیست بدانید که بعضی از شهرهای این کشور، به حسب سند، دربست متعلق به رضاخان بود! مثلاً شهر فریمان تماماً ملک رضاخان بود! بهترین املاک و زمین های این کشور، متعلق به او بود.

او به این چیزها و به جواهرات علاقه داشت. البته بچه هایش قدری مشرب وسیع تری داشتند؛ هرگونه ثروتی را دوست می داشتند و جمع می کردند! بهترین دلیل هم این است که وقتی اینها از این کشور رفتند، میلیاردها دلار ثروتشان در بانک های خارجی انباشته شده بود.»

این در حالی بود که مناطق محروم و دورافتاده کشور به برکت انقلاب اسلامی از خدمات و امکانات مناسبی در بخش های مختلف از جمله آبرسانی، گازرسانی و برق رسانی به روستاها بهره مند شده اند که پیش از انقلاب فاقد این امکانات بودند.

بعد از پیروزی انقلاب تا هم اینک، گام های بلند و ارزشمندی در جهت استقرار عدالت اجتماعی برداشته شده است که در طول تاریخ ایران بی سابقه است. کشیدن راه های مواصلاتی، ساختن مدارس، ایجاد مراکز بهداشت و درمان عمومی، رساندن آب، برق، گاز و تلفن به روستاها، خرید محصولات کشاورزی و بالا بردن سطح زندگی محرومین جامعه، تنها بخش کوچکی از اهداف عالیه ی نظام اسلامی در جهت استقرار عدالت اجتماعی است که فقط در طول نزدیک به چهار دهه که هشت سالش فقط جنگ بود تحقق یافت.

دشمنان انقلاب اسلامی در طول چهل سال گذشته تلاش کردند با توطئه چینی های مختلف بین مردم و نظام فاصله بیاندازند و یکی از این راه ها نمایش دروغین ظلم به مردم از سوی انقلاب اسلامی بوده است اما حقیقت این است که هیچگاه از ظلمی که پیش از انقلاب به مردم شده سخن نگفته اند.

انتهای پیام/دانا

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.