گزارشی از اشتغالزایی یک معلول برای معلولان در میاندوآب/ اراده ای که آهن را هم تراش می دهد
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
شناسه : 268964
8

“غلامرضا ظهیرمالکی” معلول ناشنوای میاندوآبی است که با اراده ای فولادین و همتی راسخ، نشان داده که “معلولیت، محدودیت نیست”.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، جامعه از اقشار مختلفی تشکیل شده که در کنار یکدیگر به زندگی می پردازند و هریک از این اعضای جامعه نیز دارای حق و حقوقی هستند که باید مسئولین در راستای برآورده کردن آن اقدام کنند.

یکی از این اقشار، معلولانی هستند که در اطراف همه ما نیز بوده و به زندگی می پردازند و معلولیت و ناتوانی نیز پدیده‌ای است که با زندگی بشر گره خورده است به طوری که انسان ها به دلایلی چون بیماری، حادثه و یا رسیدن به دوران سالمندی آن را به صورت دائم یا موقت تجربه می کنند.

در کنار این موضوع بارها شنیده ایم که می گویند “معلولیت، محدودیت نیست” و آدم هایی در اطراف ما هستند که این جمله را اثبات کرده اند.

آدم هایی که اگرچه  آنها را معلول می نامند، اما اندیشه آنها معلول نیست و دیگران نباید نسبت به توانایی آنها تصور نادرستی داشته باشند، و هستند معلولانی که خودشان الگویی شدند از امید، تلاش و رسیدن به هدف و البته “خواستن، توانستن است”.

یکی از این افراد “غلامرضا ظهیرمالکی” معلول ناشنوای میاندوآبی است که با اراده ای فولادین و همتی راسخ، نشان داده که “معلولیت، محدودیت نیست”.

این معلول کارآفرین در گفت و گویی که با خبرنگار زرین خبر داشت، در مورد نحوه شروع فعالیت خود گفت: از سال ۶۲ به شغل تراشکاری روی آورده و تا سال ۷۹ در جای دیگری مشغول به کار شدم تا اینکه در سال ۷۹ تصمیم گرفتم تا خودم مغازه ای باز کرده و برای چند معلول کارآفرینی کنم.

ظهیر مالکی اظهار کرد: سال ۷۹ با کمک بهزیستی این مکان را که اجاره ای هست افتتاح کرده و حدود شش نفر ناشنوا و معلول را به کار گرفتم.

وی با بیان اینکه بهزیستی به این کار وی خیلی کمک کرده است، افزود: کار ما تولید قطعات صنعتی خودرو و تعمیر آنهاست و در صورت حمایت بیشتر می توانیم این مکان را توسعه دهیم.

رئیس اداره بهزیستی میاندوآب هم در این زمینه به خبرنگار زرین خبر گفت: یکی از اقدامات ما در راستای حمایت از معلولان، کارآفرینی است.

علی کریمی اظهار کرد: آقای ظهیر مالکی، یکی از صدها معلولی است که نشان داده “معلولیت، محدودیت نیست” و با کمک بهزیستی برای شش نفر کارآفرینی کرده است.

آری، معلولیت، محدودیت نیست و هست بسیاری از افراد که ثابت کرده اند، خواستن توانستن است و اگر انسان بخواهد، می تواند اگرچه معلول باشد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.