گاز گرفتگی اعضای خانواده ۵ نفره در میاندوآب را راهی بیمارستان کرد
۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
شناسه : 304684
5
باز هم مسمومیت با مونوکسیدکربن، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب گفت: پنج نفر از اعضای یک خانواده بر اثر مسمومیت شدید با استنشاق گاز مونواکسید کربن به بیمارستان منتقل شد .
پ
پ

سامان محمدی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اعلام این خبر، افزود: به دنبال کسب خبری مبنی بر وقوع حادثه گازگرفتگی در منزلی در کوی وکیل کندی، اکیپی به محل حادثه اعزام شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب افزود: با حضور نیروهای امدادی در محل حادثه مشخص شد، اعضای یک خانواده پنج نفره پس از مشاهده علائم گاز گرفتگی، با تلاش و کوشش فورا همسایگان را متوجه حادثه کرده اند و به دنبال آن به نیروهای امدادی و اورژانس اطلاع رسانی شده است.

وی افزود: با حضور اورژانس و نیروهای امدادی در محل، اعضای خانواده به بیمارستان انتقال داده و کودک  ۱۰ ساله به علت شدت مسمومیت به ارومیه اعزام شده است.

محمدی علت این حادثه را مسدود بودن خروجی دود کش ابگرمکن عنوان و تصریح کرد: عدم استفاده از دودکش استاندارد و استاندارد نبودن ارتفاع دود کش در پشت بام منجر به این حادثه شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب با بیان اینکه نشانه های اولیه ناشی از این گاز تا حدی شبیه به آنفلوآنزاست با این تفاوت که در آن تب وجود ندارد، اظهار کرد: اثرات آن شامل خواب آلودگی و خمیازه کشیدن بیش از حد، گیجی، ضعف و بی‌ حالی، امکان بروز سردرد شدید، گاهی تهوع و استفراغ، پرش‌ های عضلانی و اختلال حرکتی، احساس نبض پر و صدادار در ناحیه شقیقه، افزایش فشار خون، گشاد شدن مردمک چشم و کاهش دید، رنگ تیره پوست، رنگ پریدگی دور لب ‌ها و یا صورتی شدن آن، گاهی سفتی عضلات به ویژه عضلات فک، قطع تنفس، تشنج، اغما و مرگ از جمله اثرهایی است که در مسمومیت با گاز CO ممکن است ایجاد شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.